2016. október 15.

Szépjuhászné-Hűvösvölgy - 2016. október 15.



2016. október 15-én egy könnyű gyalogtúrán vettem részt a Borostyánfa túracsapattal.
Túravezető: Sipos Anikó (A csapat vezetője, Sipos Gyula otthon sántikál a begipszelt lábával.)

A Széll Kálmán térről a 22-es busszal jutottunk el Szépjuhásznéig, a túra kezdő helyszínére. Néhányan (hogy jól induljon a napunk) megnéztük a Gyermekvasút büféjének a választékát is. Én egy pohár forralt borral frissítettem magamat.
Kezdetben a zöld körutat követtük a Hárs-hegy dél-nyugati oldalán, a Hárshegyi-nyereg felé. Ott a sárga sáv jobb oldali ágára tértünk rá, végül a sárga körúton jutottunk el a Hűvösvölgyi Nagyrétig. Közben tettünk egy kis kitérőt - a sárga háromszögön felmentünk a Kis-Hárshegyi-kilátóhoz, ahol rövid pihenőt tartottunk, néhányan a kilátóra is felmásztak.
A Nagyrétről kijőve kettévált a csapat. Egy része tovább folytatta a túrát, néhányan viszont a 63-as busszal megkezdtük a hazafelé utat.
Túra közben kétszer tartottunk rövid pihenőt, először a Kis-Hárshegyi kilátónál, másodszor pedig a Nagyrét mellett. 

Ma munkanap-, egyben tanítási nap is volt. Több iskola ezt arra használta fel, hogy a tanulóknak kirándulást szerveztek. Vidám gyerekekkel volt tele az erdő, emellett több kisebb túrázó csoporttal, kiránduló családdal is találkoztunk. A jó idő sok embert kicsábított a szabadba.

A jelzések végig jól láthatóak és követhetőek voltak, emellett olyan útvonalon jártunk, amelyen térképre sem volt szükségünk, rutinból is tudtunk tájékozódni.

A rövid távot vállalóknak csak 4-5 kilométer volt a túra hossza - egy kicsit kint voltunk a szabadban. Összességében elmondhatjuk, hogy lényeges emelkedő nélküli, könnyű túra volt. Ez nekem is (mint köhécselő, betegségből lábadozónak) tökéletesen megfelelt.

Az időjárás nagyon kedvezően alakult, túrázásra kiválóan megfelelt. Szép, őszi időt fogtunk ki, a napnak ereje is volt (viszont mikor hazaértem esni kezdett az eső). Ha a hosszú túrát vállalom, feltehetően esőben értem volna haza.  

A túrán készült képek a honlapokról (itt) és (itt) elérhető albumokban megtekinthetőek, és onnan le is lehet tölteni azokat.
  
Budapest, 2016. október 15.

Molnár Béla

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése