2017. február 18.

2017-02-18-Dinnyésen jártunk

2017. február 18-án - a Borostyánfa túracsapat szervezésében – Dinnyésre látogattunk.
Végig jártuk a Madárdal Tanösvényt, közben megtekintettük a Dinnyési fertőt. Végül pedig a Várparkba és a Templomkertbe látogattunk, és ismerkedtünk a Gárdonyhoz tartozó település nevezetességeivel.

A Déli pályaudvaron volt a találkozó, onnan vonattal utaztunk Dinnyésre. Először a Dinnyés határában található Madárdal tanösvényt vettük célba. Szakértő vezető kalauzolt végig bennünket a tanösvényen, és részletes tájékoztatást kaptunk tőle a terület növény- és állatvilágáról. Emellett a település (Dinnyés) múltjával, fejlődésével is megismerkedhettünk. A tanösvényen 9 állomást (tájékoztató táblát) alakítottak ki, amelyek a környék növény- és állatvilágát mutatják be. A kb. 4 km-es séta végig sík terepen haladt, útközben gyönyörködhettünk a nádasok, szigetek élővilágában. Elhaladtunk a Dinnyési-fertő mellett és röviden megismerkedünk annak élővilágával és kialakulásával is (a Déli Vasút építése során választották le a Velencei tóról).
A tanösvény útvonala hol száraz, hol nedves, néha csúszós volt, de azért biztonságosan lehetett járni rajta. Ködös reggellel indultunk, napközben viszont még a nap is előbújt.

A rövid séta után kettévált a csapat, egy része (köztük én is) a várpark felé vette az irányt, a többiek ezt a programrészt kihagyták. A várkertben középkori magyar várakat csodálhattunk meg, miniatűr változatban. A makett-várak egy családi ház udvarán-kertjében találhatóak, melyeket egy magánszemély hobbiból kezdett építgetni. Ma már 30 kész várat tekinthetünk meg. Az épületek eredeti anyagukból - fából, kőből, téglából és sárból - készültek. Az építő törekszik a makettek valósághű megjelenítésére. A várakat egy sétány övezi, mely Nagy-Magyarország formáját ölti magára - a tulajdonos megfogalmazása szerint: erősen lekerekített formában. A kis váracskák eredeti helyükön körbejárhatók, ismertető táblával vannak ellátva.
A sétányt emlékoszlopok övezik, melyek mindegyike 1-1 magyar királynak, kormányzónak, fejedelemnek állít emléket. A makettek minden korosztály számára élményt jelenthetnek, a tárlatvezetés lehetőséget ad a történelmi ismeretek elmélyítésére is.
Végül a Templom-kertben is tettünk egy sétát. Megtekintettük az ott található épületkülönlegességeket is.

A túrán (kiránduláson) készült képek a honlapokról (itt) és (itt) elérhető albumokban megtekinthetőek, és onnan le is lehet tölteni azokat.

Budapest, 2017. február 18.