2006. december 16.

Árpád-kilátó - 2006. december 16.

2006. december 16-án a Budai-hegységbe, az Árpád-kilátó környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt.

A túra teljesített útvonala: Fenyőgyöngye - Árpád-kilátó - Oroszlán-szikla - Határ-nyereg - Ismeretlen magyar katona sírja – Hűvösvölgy
Túravezető: Nagy Imre

Találkozás a III. kerületi Kolosy téren volt. Onnan a 65-ös busszal jutottunk el a Fenyőgyöngyéig, túránk kiinduló állomásáig.
A kék jelzésen - mint-ahogy túránk teljes hosszában ez a jelzés vezetett bennünket - haladtunk az Árpád-kilátó felé, ahol egy rövid pihenőt tartottunk. Itt került kiosztásra a következő túra kiírásának írásos anyaga is. Egy kevés erősítő-frissítő magunkhoz vétele után tovább indultunk - az Oroszlán szikla mellett elhaladva - a Határ-nyereg felé, majd sorban megtekintettük az Ismeretlen magyar katona sírját, és a Vadaskerti (Mátyás király) emlékművet is. Továbbhaladva, a vitorlázó repülőtér melletti, „régi határkövekkel” találkoztunk, majd azokat is elhagyva - egy éles bal kanyar után - túránk befejező szakasza következett, rátértünk a közvetlen Hűvösvölgybe vezető útra. Végső állomásunkra megérkezve, egy büfénél még tartottunk egy kis pihenőt, ahol ki ezt-ki azt fogyasztott, és - tekintettel arra, hogy karácsonyig már nem találkozunk - kellemes karácsonyi ünnepeket kívánva köszöntünk el egymástól. Ezt követően az 56-os villamossal visszaindultunk Budapestre.

Ugyan nem tartozik közvetlen a túrához, de szükségesnek tartom megemlíteni, hogy az Árpád-kilátóban egy hajléktalant találtunk, aki ott ágyazott meg magának. Pedig, mint fentebb írtam, az idő igencsak hideg volt.

Budapest, 2006. december 16.