2007. június 2.

Rókafogó-völgy - 2007. június 02.

2007. június 02-án a Pilis-hegységbe, Rókafogó-völgy környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt.

A túra teljesített útvonala: Hegyetető – Szarvas-szérű – Pap-rét - Pálóczki-rét – Zánkói-rét – Rókafogó-völgy – Szarvas- szérű – Hegytető

Az Árpád-hídi Volán pályaudvaron volt a találkozó. Onnan (Szentendrei átszállással) busszal jutottunk el a Pilisszentlászlóhoz közeli Hegytető megállóig. Az ott található erdei asztalokhoz mindjárt le is telepedtünk, megreggeliztünk. Az egyik túratársunk sok kiló cseresznyét hozott, és azt is el kellett fogyasztani, mert hát mégse Ő cipelje tovább.
A piros körön indultunk el a Szarvas-szérű irányába, majd a piros, és a kék jelzést követve jutottunk el a Pap-rétre. Ott pihenőt tartottunk, ettünk-ittunk, és a kellemes napfénnyel feltöltődve indultunk tovább a Pálóczki-rét, Zánkói-rét irányába. A Zánkói-rét közelében, az eredeti tervnek megfelelően, egy jelzetlen útra (nyiladékra) jobbra letértünk, amely kb. 500-600 méter megtétele után megszűnt, mi pedig egy meredek völgy tetején találtuk magunkat. Onnan igen kalandos körülmények között jutottunk le a völgy aljában lévő kerékpárútra, amelynek jobboldali ágára tértünk rá. Pár száz méter után, balra rátaláltunk a keresett (szintén jelzetlen) Rókafogó-völgyre, amelyen továbbhaladva ugyancsak nem várt nehézségeket kellett leküzdenünk. Végül mindent megoldottunk, és valahol a Pap-rét, és a Szarvas-szérű között visszataláltunk a reggel már megismert, jelzett útra, amely a Hegytető megállóig vezetett bennünket.

Az időjárás túrázásra kiválóan alkalmas volt, az eső lógott, de megúsztuk. Az útviszonyokkal (már ahol úton jártunk) semmi problémánk nem volt. Ahol viszont letértünk a járt útról, igen sok meglepetésben volt részünk.

Budapest, 2007. június 02.