2008. szeptember 20.

Csallóköz - 2008. szeptember 20.

2008. szeptember 20-án, Csallóközbe (Dunakiliti, Dévény környékére) szervezett buszos kiránduláson vettem részt.

A kirándulás teljesített útvonala: Budapest – Dunakiliti – Dévény – Mosonmagyaróvár – Budapest
A kirándulás vezetője: Nagy Imre

A Budai parkszínpad előtti parkolóban volt a találkozó, onnan indult külön járatunk a kirándulásra. Az út során egyszer tartottunk pihenőt, és a buszunk is jól haladt, így elég korán elértük első állomásunkat, Dunakilitit. Megnéztük az elárvult duzzasztóművet, és egy sétát tettünk a szigeten, az öreg Dunába vizet biztosító fenékküszöb felé.

A program befejeztével ismét buszra szálltunk, és indultunk a kirándulás második helyszínére, Dévény várához. A határátlépés gyorsan (ellenőrzés nélkül) lezajlott, ennek megfelelően oda is korán érkeztünk. A vár-romon jelentős helyreállító munkálatok folynak, ezért csak részben látogatható. A legmagasabb részt átmenetileg lezárták. (A belépő jegy is csökkentett összegű volt.) Amit lehetett bejártuk, megnéztük, dacolva a rossz idővel, gyönyörködtünk a szép kilátásban. A vár a Duna, és a Morva találkozásánál van, a folyók túloldalán már Ausztria található.
Mikor már mindent megnéztünk, elindultunk hazafelé.

Tekintettel arra, hogy a tervezettnél gyorsabban fejeztük be a programot, megálltunk egy útba eső, szlovákiai Tescónál. Tovább indulva, a határátlépés most is gyors (ellenőrzés nélküli) volt.
Átérve a magyar oldalra, Mosonmagyaróváron megvacsoráztunk, majd utunkat folytatva, kevéssel nyolc után szerencsésen visszaérkeztünk induló állomásunkra, a Budai parkszínpadhoz.

Az időjárás nem kedvezett a kirándulásnak. Barátságtalan, nyirkos időt fogtunk ki, a többség esernyővel járt egész nap. Ezért volt az, hogy mindkét helyen gyorsabban végeztünk a tervezettnél.

Budapest, 2008. szeptember 20.