2008. szeptember 13.

Kétbükkfa-nyereg - 2008. szeptember 13.

2008. szeptember 13-án a Pilis-hegységbe, Dobogókő környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt.

A túra teljesített útvonala: Dobogókő – Kétbükkfa-nyereg – Ördög-lyuk – Döme-halála – Mária-pad – Hármasforrás-völgy – Pilisszentkereszt
Túravezető: Nagy Imre

Találkozás a Batthyány téren volt, onnan hévvel mentünk Pomázig, majd tovább Volán busszal Dobogókőig, ahol a gyalogtúra kezdődött.
A zöld kereszten indultunk el, amely Mária-padig vezetett bennünket. Útközben - elvégre Dobogókőn járunk - a Föld szív-csakrájánál energiával feltöltődtünk, és megcsodáltuk a Táltos közösség által létrehozott, és gondozott kis emlékparkot. Elhaladtunk az Ördög-lyuk, és a Döme-halálára emlékeztető kereszt mellett.
Mária-padtól továbbindulva, kezdetben a zöld sávot követtük, majd egy jelzetlen úton, a Hármasforrás-völgyön haladva értük el Pilisszentkeresztet. A busz az orrunk előtt ment el, így egy óránk volt a Felső kocsmára. Végül a reggel megismert módon, busszal és hévvel sikeresen visszaérkeztünk Budapestre.

Volt velünk egy 3 éves kislány is, aki meglepően jól bírta. Nyűgösködés nélkül teljesítette a távot.

A túrát Dobogókőn pihenővel kezdtük, gondolván, hogy a hozott ételt-italt ne kelljen tovább cipelni. Ezen kívül még Mária-padnál tartottunk hosszabb pihenőt, ahol elfogyasztottuk, ami Dobogókőn megmaradt.

Az időjárás túrázásra kiválóan megfelelt. Ugyan egész nap felhős volt, de az esőt megúsztuk, és délutánra már a nap is kisütött. Az útviszonyok mindenhol jók voltak.

A jelzések a túra teljes útvonalán jól láthatóak és követhetőek voltak.

A 700 méter magasan lévő Dobogókőről végig lefelé vezetett az útvonal. Hegymenet nélküli, könnyen teljesíthető túra volt.

Dobogókőn, és a Mária-padnál sok kirándulóval, és túrázóval találkoztunk.

Budapest, 2008. szeptember 13.