2010. november 20.

Nagykovácsi-Kopár csárda - 2010. november 20.

2010. november 20-án a Budai-hegységbe, Nagykovácsi környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt a Röck Vasas Természetjárókkal.

A túra teljesített útvonala: Nagykovácsi - Antónia árok - Ördög-torony - Pilisszentiván (Villa Negra vendéglő) - Kopár-hágó - Kopár csárda
Túravezető: Nagy Imre
Találkozás a Moszkva téri Metró kijáratnál volt, ahol rajtunk kívül - különböző célállomással - több túracsapat is gyülekezett. Onnan a 61-es villamossal, majd a 63-as busszal jutottunk el Nagykovácsira, a túra kezdő helyszínére.
A településen belül megkerestük a zöld sáv kelet felé tartó ágát, és azon indultunk el. E jelzést követve elértük a sárga sávot, amely egyben az Antónia árok kezdetét (felső bejáratát) is jelentette. Végig haladtunk ezen a hangulatos, szurdokszerű, kövekkel teli útvonalon. Majd ahogy az Antónia árok alsó kijáratát elhagytuk, becsatlakozott a piros sáv, amely egy rövid útszakaszon együtt haladt a sárgával. Amint áthaladtunk egy kerítésen, melyen létra és forgóajtó is volt, a piros - amely ezen a részen egy „U” alakot ír le - ismét elhagyta a sárgát, balra elkanyarodott. Mi a továbbiakban a piros jelzést követtük egészen Pilisszentivánig, közben néhányan megrohamoztuk az Ördögtornyot is. Még mi e különleges formájú sziklához kapaszkodtuk fel, a többiek pihenőt tartottak. Amint visszaértünk a csapathoz, egy kis lazítás után folytattuk a túrát Pilisszentiván felé. A település szélén, a Villa Negra vendéglőnél (futballpályánál) kettévált a csapat, egyik része a piros kereszten, Pilisszentiván fő nevezetessége, a Sörpatika felé vette az irányt, majd onnan Volánjárattal megkezdték a hazautazást. A csapat nagyobbik része pedig, velem együtt tovább haladt a piros sávon a Kopár csárdáig. Kellemetlen volt, hogy Pilisszentivánon belül sokáig aszfalton vezetett a jelzett út, ilyet a természetjáró nem szeret. A csárdától Volánbusszal jöttünk vissza Budapestre.
A túra során három alkalommal tartottunk pihenőt. Minden alkalommal ettünk-ittunk, és erőt gyűjtöttünk a további túraszakaszok leküzdéséhez.
A megtett távolság kb. 10-11 kilométer volt, említésre érdemes szintkülönbség nélkül. Az erősséget tekintve könnyű túra volt.
Az időjárás túrázásra kiválóan megfelelt, kissé felhős volt az ég, de azért a nap is gyakran ránk sütött. Az útviszonyok mindenhol jók voltak.

Végig jelzett úton haladtunk, a jelzések jól láthatóak és követhetőek voltak.

A túra útvonala nagyon csendes volt, kirándulóval, túrázóval alig találkoztunk.

A túrán készült képek, a honlapról elérhető albumokban, képtárakban megtekinthetőek, és le is lehet tölteni azokat.
Budapest, 2010. november 20.