2010. november 27.

Csillebérc-Hűvösvölgy - 2010. november 27.

2010. november 27-én a Budai-hegységbe, Makkosmária környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt a Borostyánfa túracsapattal.

A túra teljesített útvonala: Csillebérc - Makkosmária - Virág-völgy - Kis-kőfej - Szépjuhászné - Kis-Hárs-hegyi kilátó - Hűvösvölgy

Moszkva téren volt a találkozó, onnan indultunk a 90-es busszal Csillebércre, ahol kezdődött a gyalogtúra. Kezdetben a sárga keresztet követtük, majd a sárga sáv jobb oldali ágán, és egy rövid jelzetlen úton elértük Makkosmáriát, ahol pihenőt tartottunk. Ott egy fő kivált a csapatból, Ő Budakeszi felé, a 22-es buszhoz vette az irányt. A többiekkel a piros sávon folytattuk a túrát, amíg ismét nem találkoztunk a Makkosmária előtt elhagyott sárgával. Attól kezdve ez a jelzés vezetett bennünket - a Virág-völgy, és a Kis-kőfej érintésével - a Szépjuhásznéig, ahol újabb három fő vált ki a csapatból. A végsőkig kitartó 11 hős, a Hárs-hegy déli oldalát választva, tovább folytattuk a túrát Hűvösvölgyig. Közben megtekintettük a Kis-Hárs-hegyi kilátót is, amelyre csak azért nem mentünk fel, mert a nagy havazás utáni olvadás síkossá, balesetveszélyessé tette a lépcsőfokokat. A 61-es villamossal tértünk vissza a Moszkva térre.

A túra alatt két helyen tartottunk pihenőt. Makkosmáriánál hosszabbat, ekkor jót ettünk-ittunk, másodszor pedig a Kis-Hárs-hegyi kilátónál álltunk meg, ahol a maradék ételünket, italunkat fogyasztottuk el.

Makkosmária előtt a sárgáról egy jelzetlen kocsiútra tértünk rá, és azon értük el kegyhelyet. Ettől eltekintve végig jelzett úton haladtunk, a jelzések jól láthatóak, és követhetőek voltak.
A megtett távolság kb. 10 kilométer volt, több, kisebb-nagyobb emelkedővel nehezítve. A távolság, és a szintkülönbség alapján könnyű túra volt. Azonban a nagy mennyiségű friss hó megnehezítette a haladást, jól el is fáradtunk.
Az időjárás alaposan meglepett bennünket. A meteorológia ugyan havazást jelzett a hétvégére, de ekkora hóra azért nem számítottunk. Csillebérc környékén, és az útvonalon található magasabb helyeken 20-25 centiméteres havat tapostunk. Bizony elfáradtunk, a hótól nem láttuk, hogy milyen úton haladunk, nagyon figyelni kellett. Azt viszont meg kell jegyezni, hogy az erdő nagyon szép volt, a fák ágain megmaradt a friss hó, csodálatos látványban volt részünk.

A túra teljes útvonalán - a téliesre fordult időjárás, az éjszakai nagy havazás ellenére - nagy volt a forgalom. A novemberi havazás sok kirándulót, túrázót csábított ki a szabadba.

A túrán készült képek, a honlapról elérhető albumokban, képtárakban megtekinthetőek, és le is lehet tölteni azokat.

Budapest, 2010. november 27.