2010. december 4.

Pálvölgyi-barlang - Hűvösvölgy - 2010. december 04.

2010. december 04-én a Budai-hegységbe, Pálvölgyi-barlang környékére szervezett, Mikulás túrán vettem részt a Röck Vasas Természetjárókkal.

A túra teljesített útvonala: Pálvölgyi-barlang - Francia-bánya - Fenyőgyöngye - Árpád-kilátó - Glück Frigyes út - Hűvösvölgy
Túravezető: Nagy Imre

Kolosy téren volt a találkozó, onnan a 65-ös busszal jutottunk el a Pálvölgyi-barlanghoz, ahol a napi program kezdődött.

Ez évben, az Újbuda Torna Club Szabadidő és Sportszakosztálya, valamint a XI. kerületi Természetbarát Bizottság a Pálvölgyi-barlang előtti kőfejtőben rendezte meg a kerületben lakó gyerekek Mikulás napi ünnepségét.
Az ünnepi rendezvényen mi is részt vettünk, találkoztunk a Mikulással. A hangulatot szalonnasütéssel fokoztuk, a szomjunkat pedig meleg teával oltottuk. A kellékeket mindegyikhez az Önkormányzat biztosította. Amikor mindent megettünk-megittunk, és a csapat egy része a barlangot is megnézte, kezdődött a program második szakasza. Voltak, akik rendezőként továbbra is a barlangnál maradt, néhányan elindultak hazafelé, a többség pedig túrára indult. A Francia-bánya érintésével felgyalogoltunk a Fenyőgyöngyéhez, ahol a nyugat felé induló kék sávot választottuk, és e jelzés egészen Hűvösvölgyig vezetett bennünket. Közben rövid pihenőt tartottunk az Árpád-kilátónál, végig haladtunk a Glück Frigyes úton, fotóztuk az Oroszlán-sziklát, áthaladtunk a Határnyergi elágazáson, megnéztük a Vadaskerti emlékművet, nosztalgiáztunk a Régi határköveknél, és már meg is érkeztünk Hűvösvölgybe. Onnan, a kora délutáni órákban különböző BKV járattal (én a 29-es busszal) kezdtük meg a hazafelé utat.

A megtett távolság kb. 7-8 kilométer volt, két, nem túl jelentős emelkedővel nehezítve. A távolság, és a szintkülönbség alapján könnyű túra volt. Azonban végig havat tapostunk, ami jelentősen megnehezítette a haladást.

Az időjárás túrázásra kiválóan megfelelt. Délelőtt még felhős volt, de később a nap is kisütött.

A barlangtól a Fenyőgyöngyéig tartó rövid szakasz kivételével végig jelzett úton haladtunk. A jelzések jól láthatóak, és követhetőek voltak.

A túra teljes útvonalán nagy volt a forgalom. Több Mikulás sapkás túrázóval (sőt, egy kisebb csoportban még krampuszokkal is) találkoztunk.

A túrán készült képek, a honlapról elérhető albumokban, képtárakban megtekinthetőek, és le is lehet tölteni azokat.

Budapest, 2010. december 04.