2010. december 10.

Buszos kirándulás Bécsbe - 2010. december 10.

2010. december 10-én, a Budapest XI. kerületi Természetbarát Szakbizottság szervezésében (a Röck Vasas Természetjárók csapatával), ausztriai buszos kiránduláson vettem részt.

A kirándulás teljesített útvonala: Budapest - Rajka - Köpcsény (Kittsee) - Bécs - Hegyeshalom - Budapest.
A kirándulás szervezője/vezetője: Hattyár Zsuzsa, Nagy Imre

A Budai parkszínpad előtti parkolóban volt a találkozó, onnan indult külön járatunk a kirándulásra. Az odafelé út során egyszer (kb. Győr magasságában) tartottunk pihenőt, és a buszunk is jól haladt, így elég korán - közben pár kilométeres szlovák területen is áthaladva - elértük első állomásunkat, Köpcsényt. Az ottani (Hauswirth) csokoládégyár mintaboltjában vásároltunk ezt-azt, majd már indultunk is tovább Bécsbe, a kirándulásunk fő helyszínére. Háromnegyed tizenkettőre érkeztünk meg a Mária Terézia térre. Két órás szabadprogrammal kezdtünk, amely alatt több, közeli nevezetességet is megnéztünk. Ezt követően visszamentünk a buszhoz, ahol már várt bennünket egy idegenvezető, aki kb. két óra alatt (kezdetben buszról, majd gyalogosan) szakszerűen bemutatta Bécs belvárosát. Amint az idegenvezető elköszönt tőlünk, ismét szabadprogram következett. Ekkorra már besötétedett, mi pedig gyönyörködtünk a kivilágított adventi Bécs fényeiben. Megjegyzem, hogy semmi különlegeset nem vettünk észre, Budapesten is hasonlót láthatunk. Este hat órakor indultunk vissza Magyarországra.

Akárcsak a reggeli, a hazafelé utunk is zavartalan volt. Most is egyszer, kb. Győr magasságában álltunk meg pihenni, ennek köszönhetően, már háromnegyed tizenegyre, szerencsésen haza is értem.

Az időjárás nem kedvezett a városnézésnek. Csapadék ugyan nem volt, de nagyon barátságtalan, hideg, szeles időt fogtunk ki. Már induláskor sem voltam teljesen egészséges, a nátha kerülgetett. Ehhez jött a kb. öt órás szabadban való tartózkodás, bizony rozoga állapotban értem haza. Néhány napig kúrálni kell magamat.

A kiránduláson készült képek, a honlapról elérhető albumokban, képtárakban megtekinthetőek, és onnan le is lehet tölteni azokat.

Budapest, 2010. december 10.