2012. április 28.

Dobogókő-Pilisszentkereszt - 2012-04-28.

2012. április 28-án a Pilis-hegységbe, Pilisszentkereszt környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt a Röck Vasas Természetjárókkal.

A túra teljesített útvonala: Dobogókő - Hosszú-hegy - Peres-hegy - Szent-kút (Pilisszentkereszt) - Dera-szurdok - Pilisszentkereszt
Túravezető: Nagy Imre

Találkozás a Batthyány téren volt, onnan HÉV-vel ment a csapat Pomázig (én Békásmegyeren csatlakoztam), majd tovább Volán busszal Dobogókőre, ahol a gyalogtúra kezdődött.
A sárga sávon, majd a kék kereszt jobb oldali ágán jutottunk el a Szent-kúthoz. Ott pihenőt tartottunk, ettünk-ittunk, és kiosztásra került a következő túra írásos anyaga. Továbbá konkretizálásra került a Miskolc-Tapolcai hosszú hétvégének az időpontja is.
A túrát két csoportban folytattuk. A többség (14-en) a legrövidebb úton Pilisszentkeresztet vette célba. A csapat többi része (velem együtt 12-en) - hosszabb túrát vállalva – tovább haladtunk a kék kereszten a Dera-szurdok alsó bejáratáig. A szurdokon végig haladva, Pilisszentkeresztre jutottunk, ahol, meglepetésünkre, a buszmegállóban értük a rövid túrát teljesítőket. Öten nem a hamarosan jövő buszra szálltunk fel, hanem még betértünk egy helyi vendéglőbe, a „Felső kocsmába”, hogy hűsítsük magunkat, majd mi is meg kezdtük a hazafelé utat.

Végig turistajelzéseken haladtunk, melyeken különösebb gond nélkül el lehetett igazodni.

Az időjárás túrázásra kiválóan megfelelt, végig tűző napsütést élvezhettünk. Április végéhez képest nagyon meleg volt. Mint később olvastam, országos (napi) melegrekordok dőltek meg.

Az útviszonyok végig jók voltak, a szurdokban is könnyedén lehetett haladni. A patak majdnem kiszáradt, csak a felső részen lehetett a kövek között nedvességnyomokat észlelni.
A túra útvonala nem állította különösebb nehézség elé a csapatot. Emelkedő nem volt, néhány helyen ugyan kisebb-nagyobb kövek között jártunk, de összességében könnyen teljesíthető, egyszerű túra volt.

A szurdok alsó bejáratánál lévő parkolóban volt nagy forgalom, azon kívül még a szurdokban lehetett kiránduló családokkal találkozni. Máshol viszont, a jó idő ellenére nagyon csendes volt az erdő. A Szent-kúttól néhány helybéli hatalmas ballonokkal és palackokkal szállította a vizet.

A tavaszi erdő már majdnem teljesen kizöldült, virágmezőkben gyönyörködhettünk. Ilyenkor nagyon szép a természet.

A túrán készült képek a honlapokról (itt) és (itt) elérhető albumokban megtekinthetőek, és onnan le is lehet tölteni azokat.

Budapest, 2012. április 28.