2012. május 12.

Nagybörzsöny - 2012. május 12.

2012. május 12-én a Börzsöny-hegységbe, Nagybörzsöny környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt a Röck Vasas Természetjárókkal.

A túra teljesített útvonala: Nagybörzsöny - Kisirtáspuszta - Nagyirtáspuszta - Nagybörzsöny
Túravezető: Nagy Imre

A Nyugati pályaudvaron volt a találkozó, onnan vonattal jutottunk el Szobra, majd tovább Volán busszal Nagybörzsönybe, ahol erdei kisvasútra szálltunk. A csapat egy része – köztük én is – Kisirtáspusztáig utazott, és onnan, a Hosszú-völgyön végig haladó sárga sávon visszagyalogolt Nagybörzsönybe. A bátrabbak Nagyirtáspusztától gyalogoltak vissza a kiindulási helyre. Ez utóbbiak (azaz a hosszabb távot megtevők) nagy iramot diktálva, még a kisvasút alsó végállomása előtt utolértek bennünket, és Nagybörzsönybe már együtt érkeztünk meg. Ott bekapcsolódtunk a Falu napi (Hideg pincék – meleg kemencék) rendezvénysorozatba. Egy magánháznál megkóstoltuk a „Börzsönyi lángost” és mellette egy-egy sört is legurítottunk.
Ezt követően 18-an megkezdtük a hazafelé utat. Öten viszont tovább ismerkedtek a falu nevezetességeivel, Ők egy későbbi Volán járattal indultak hazafelé.

Túra közben, mi, a rövid távosok egy alkalommal tartottunk pihenőt. A BKV kulcsos házánál lévő asztalokhoz-padokhoz telepedtünk le, és ettünk-ittunk, hogy legyen erőnk a további útszakaszok legyőzéséhez.

A jelzések mindvégig jól láthatóak és követhetőek voltak. A megtett távolság (különösen nekünk, a rövid távot vállalóknak) nem volt jelentős, ez a nap inkább kirándulás jellegű volt.

Egész nap kellemes tavaszi idő volt, az útviszonyok, mindenhol kiválóak voltak. Az utunkat keresztező patakon is gond nélkül átkeltünk. Az előrejelzések ma délutánra viharos-esős időt jósoltak. Az eső este meg is érkezett, de mi még időben hazaértünk.

Erre a napra igen sok turista érkezett Nagybörzsönybe. Szobról kisegítő buszjáratot kellett indítani, és a kisvasútból is, a menetrendszerinti járaton felül plusz egy vonatot indítottak. A túra útvonalán viszont minden nagyon csendes volt.

A túrán készült képek a honlapokról (itt) és (itt) elérhető albumokban megtekinthetőek, és onnan le is lehet tölteni azokat.

Budapest, 2012. május 12.