2017. március 25.

2017-03-25 Dobogókő - Pilisszentkereszt

2017. március 25-én a Pilis-hegységbe szervezett gyalogtúrán vettem részt a Röck Vasas Természetjárókkal.

A túra teljesített útvonala: Dobogókő - Hosszú-hegy – Fagyos katona - Peres-hegy - Szent-kút – Pilisszentkereszt
Túravezető: Németh Károly

Találkozás a Batthyány téren volt, onnan HÉV-vel indult a csapat Pomázra (én Békásmegyeren csatlakoztam), majd tovább Volán busszal Dobogókőre, ahol a gyalogtúra kezdődött.

Már Pomázon meglepetés ért bennünket, annyi bakancsos turista akart a dobogókői buszra felszállni, hogy két mentesítő járatot is indítani kellett. Megjegyzem, hogy a kialakult helyzethez gyorsan reagáltak a közlekedésiek – piros pontot érdemelnek. A mi buszunk Dobogókőig meg sem állt.

A Matyi-büfé környékén lévő asztaloknál rögtön pihenőt tartottunk, gondolván, hogy a hozott ételt-italt ne kelljen tovább cipelni. (A büfé egyébként zárva volt.) Ezen kívül még a Szent-kútnál tartottunk hosszabb pihenőt, ahol elfogyasztottunk mindent ami Dobogókőn megmaradt. Közben kiosztásra került a következő túra írásos anyaga is. A Szent-kúttól néhány (feltehetően) helybéli hatalmas ballonokkal és palackokkal szállította a vizet. A friss forrásvízből mi is megtöltöttük a kiürült palackjainkat.
A továbbiakban a túrát két csoportban folytattuk. A többség (16-an) a kiírás szerinti hosszabb távot választotta. Heten viszont (köztük én is) úgy gondoltuk, hogy elég lesz a rövidebb útvonal is, és Pilisszentkeresztet vettük célba. Amint leértünk a településre, már jött is a busz és megkezdtük a hazafelé utat.

A tavaszi erdő szépségéből még nem sokat láttunk. Az aljnövényzet már kezd zöldülni, itt-ott egy-egy virág is előbújt, de az erdő még nagyon kopasz volt.

Az időjárás túrázásra kiválóan megfelelt. Szép, napsütéses időt fogtunk ki. Az útviszonyok járhatóak voltak, de néhány helyen dagonyában tapostunk. A Kopasz-hegy és a Szent-kút között, közel egy kilométeres távon, szurdok-szerű útvonalon haladtunk, amely nagyon köves volt, de szerencsésen túljutottunk azon is.

A tengerszint felett 700 méter magasan lévő Dobogókőről gyakorlatilag végig lefelé vezetett az útvonal. Véleményem szerint, a mi rövid távunk, könnyen teljesíthető, egyszerű túra volt, a köves útszakaszon vigyázni kellett.

A túrán készült képek a honlapokról (itt) és (itt) elérhető albumokban megtekinthetőek, és onnan le is lehet tölteni azokat.

Budapest, 2017. március 25.