2019. november 23.

2019-11-23-Csillebérc-Budaörs

Csillebérc-Budaörs - 2019. november 23.

2019. november 23-án a Csíki-hegyek környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt a Röck Vasas természetjárókkal.

A túra teljesített útvonala: Csillebérc – Piktortégla-üregek - Farkas-hegy – Vitorlázó emlékmű - Csíki-hegy - Huszonnégyökrös-hegy - Csíki csárda

Túravezető: Kecskeméti László

Létszám: 23 fő

Széll Kálmán téren volt a találkozó, onnan indultunk a 21-es busszal Csillebércre, ahol kezdődött a gyalogtúra.

A KFKI-tól aszfalton indultunk el. Megkerestük a piros sáv jelzést, amely az aszfalt utunkat keresztezte. Annak baloldali ágán haladtunk tovább a Piktortégla-üregek mellett, a Farkas-hegy felé. Mikor elértük a piros keresztet, arra tértünk rá. Ez utóbbi jelzést – a Csiki-hegyen át - a sárga keresztig követtük. Ott hat fő kivált a csoportból és leballagtak Budaörsre, és megkezdték a haza utat.

Mi (17-en) a sárga kereszten haladtunk a sárga sávig, majd annak bal oldali ágára kanyarodtunk, és e jelzés elvezetett bennünket a Csíki csárdáig. Közben a sárga háromszögön felballagtunk a Huszonnégyökrös-hegyre is, ott pihenőt tartottunk és gyönyörködtünk a szép kilátásban. Lefelé jövet, a Tárogató utcán is végigmentünk, így a volt hétvégi telkemet is megmutattam a túracsapatnak.

Farkas-hegyen járva megnéztük a felújított Vitorlázó emlékművet is. Fotóval örökítettük meg, hogy ott jártunk. Ahogy már eddig is tapasztaltuk, az emlékmű egy szélcsatornában van, ott állandóan fúj a szél, huzat van, a sapkákra vigyázni kell.

A megtett távolság kb. 10 kilométer volt, jelentősebb emelkedő nélkül. A távolság, és a szintkülönbség alapján könnyű túra volt.

A jelzések a túra teljes útvonalán jól láthatóak, és követhetőek voltak.

Az időjárás kedvezett nekünk, egész nap gyönyörű, napsütéses időnk volt és az útviszonyok is jók voltak. Azért megjegyzem, hogy a fák között, ahova a nap nem tudott besütni, fázni is lehetett.

A túra útvonalán több kirándulóval, túrázóval és sok kerékpárossal találkoztunk.

A túra során három kisebb pihenőt tartottunk, mindegyik helyen ettünk-ittunk, és erőt gyűjtöttünk az út további folytatásához.

Az erdő kezd téli színekbe öltözni, igaz, hogy hó még nincs, de a fák már csupaszok.

A túrán készült képek a honlapokról (itt) és (itt) elérhető albumokban megtekinthetőek, és onnan le is lehet tölteni azokat.

Budapest, 2019. november 23.