2022. december 26.

2022-09-10 - Hármashatár-hegy

Hármashatár-hegy - 2022. szeptember 10.

2022. szeptember 10-én a közeli Budai-hegységbe, a Hármashatár-hegy környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt a Röck Vasas túracsapattal.

A túra teljesített útvonala: Fenyőgyöngye – Hármashatárhegyi út – Guckler Károly út – Virágos-nyereg – Máriahegy dűlő – Rozália Téglagyár - Bécsi út

Túravezető: Molnár Béla (én voltam)

Találkozás a III. kerületi Kolosy téren volt. Onnan a 65-ös busszal jutottunk el a Fenyőgyöngyéig, túránk kiinduló állomásáig.

A kék sávon kezdtünk, majd a zöld sáv jobb oldali ágán haladtunk tovább. E jelzésen elértük a Guckler Károly utat, amely elvezetett bennünket a Virágos-nyereghez. Több évvel ezelőtt jártunk ezen az úton, azóta, kellemes meglepetésünkre jelentős fejlesztések történtek a Guckler Károly úton. Épült egy kilátó pont, amelyet távcsövekkel is felszereltek, csodás panoráma nyílik a városra. A Nelli pihenőnél (Guckler sziklánál) erdei padokat és asztalokat helyeztek el. Tartottunk is egy hosszabb pihenőt, ahol körbenéztünk, fotóztunk, eközben észrevettük, hogy a sziklán eddig található „Nelli” táblát Guckler Károly emléktáblára cserélték. Továbbhaladva eljutottunk a Virágos-nyereghez, ahol az addig 16 fős csapatunk ketté oszlott. Néhányan az OKT bélyegző pontját is meglátogatták, majd nyolcan leballagtak az Erdőalja útra és onnan a 137-es busszal jutottak vissza városba. Hatan viszont tovább haladtunk a Csúcs-hegy oldalában haladó zöld sávon - Máriahegy dűlőn. Egy idő után újra találkoztunk a Virágos-nyeregnél elhagyott kék sávval. E jelzés elvezetett bennünket a Bécsi útra, ahol a túra befejeződött, és 218-as busszal megkezdtük a hazafelé utat.

A jelzések a túra teljes útvonalán jól láthatóak és követhetőek voltak.

Az időjárásra különösebb panaszunk nem lehetett. Induláskor ugyan néhány csepp eső megijesztett bennünket, de a felhők gyorsan feloszlottak, és később majdnem tiszta napsütésben volt részünk.

A túra útvonalán közepes forgalommal, több sportolóval és túrázóval is találkoztunk, néhány kutyasétáltató is fent járt a hegyekben.

A hosszabb utat vállalók kb. 10 kilométert tettek meg. Kezdésnek egy hosszú emelkedővel nehezített, de összességében könnyű túra volt.

A túrán készült képek a honlapokról (itt) és (itt) elérhető albumokban megtekinthetőek, és onnan le is lehet tölteni azokat.

Budapest, 2022. szeptember 10.