2022. december 26.

2022-09-24 - Fenyőgyöngye-Libanoni cédrus

Fenyőgyöngye-Libanoni cédrus - 2022. szeptember 24.

2022. szeptember 24-én a közeli Budai-hegységbe szervezett gyalogtúrán vettem részt a Röck Vasas túracsapattal.

A túra teljesített útvonala: Fenyőgyöngye – Árpád-kilátó – Macis játszótér – Libanoni cédrus – Görgényi út

Túravezető: Molnár Béla (én voltam)

A találkozó helyszínétől (III. kerületi Kolosy térről) a 65-ös busszal jutottunk el a Fenyőgyöngyéig, túránk kiinduló állomásáig. A kék jelzés déli ágán indultunk el, és az Árpád-kilátóig követtük e jelzést. Ott rövid pihenőt tartottunk, gyönyörködtünk a szép kilátásban (majdnem tiszta idő volt). Előkerültek a flaskák és egy üveg bor is, ettünk ittunk, élveztük a szép időt. Folytatva a túrát, a zöld körút baloldali ágán haladtunk a Macis játszótérig, ott megkerestük a piros körutat és az vezetett el bennünket a Kondor útig. Ott megkerestük az ott található fakülönlegességet, a Libanoni cédrust. Ez egy védetté nyilvánított hatalmas fa. A telek, amelyen áll, egykor Fedák Sári (ma már nem létező) villájának parkjához tartozott. A parkban található asztalnál hosszabb pihenőt tartottunk.

Eredetileg Hűvösvölgy lett volna a túra végállomása, de a csapat úgy döntött, hogy ballagjunk ki a Görgényi útra a 11-es buszhoz és ott fejezzük is be a túrát.

A túra útvonalán igen nagy forgalom volt. Sok túrázóval, és kiránduló családdal, kutyasétáltatóval találkoztunk.

A megtett távolság kb. 8 kilométer volt. Kezdésnek egy hosszú emelkedővel nehezített, de összességében könnyű túra volt.

Az időjárásra különösebb panaszunk nem lehetett. Kiváló kiránduló időt fogtunk ki.

A jelzések a túra teljes útvonalán jól láthatóak és követhetőek voltak. Végig ismert úton haladtunk.

A túrán készült képek a honlapokról (itt) és (itt) elérhető albumokban megtekinthetőek, és onnan le is lehet tölteni azokat.

Budapest, 2022. szeptember 24.