2007. március 17.

Velencei-hegység - 2007. március 17.

2007. március 17-én a Velencei-hegységbe, az Ingókövek környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt.

A túra teljesített útvonala: Pákozd - Bella-tó - Ingókövek - Bodza-völgy - Angelika-forrás - Sukoró

A Népligeti Volán pályaudvaron volt a találkozó, onnan busszal jutottunk el Pákozdra, a Szövetkezeti vendéglő megállóig, túránk kezdő helyszínére.

Zöld kereszten indultunk el, amely, kezdetben a település szélén, a Bella-patakkal párhuzamosan haladt, majd, röviddel a Bella-tó elhagyása után, jobbra becsatlakoztunk a zöld sávba, amely - vége felé a piros kereszttel együtt - az ingókövekig vezetett bennünket. Ott rövid pihenőt tartottunk, ettünk-ittunk, napoztunk, és élveztük a gyönyörű időt.
Az ingókövektől a piros keresztet követtük, a Hurka-völgyön, és a Bodza-völgyön keresztül egészen az Angelika-forrásig. A forrás vízhozama – ottjártunk idején - alig volt több a semminél, az, hogy igyunk belőle, szóba sem jöhetett. Ott is tartottunk egy rövid pihenőt, ismételten ettünk-ittunk, és erőt gyűjtöttünk a túra befejező szakaszához.
A forrástól, a már megismert piros kereszten haladtunk tovább, amíg el nem értük a piros háromszöget, amelyre balra rátértünk, és az elvezetett bennünket Sukoróra, a Zsuzsi presszóig, ahol túránk befejeződött. Ott buszra szálltunk, amellyel eljutottunk a Velencei vasútállomásra, onnan pedig vonattal Budapestre.

Budapest, 2007. március 17.