2007. március 31.

Vöröskő - 2007. március 31.

2007. március 31-én a Visegrádi-hegységbe, Vöröskő környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt.

A túra teljesített útvonala: Leányfalu - Szénégető-patak - Meteor-forrás - Vöröskő - Német-széna - Álló-rét - Csaba-kút - Szénégető-patak - Leányfalu

A Batthyány térről HÉV-vel mentünk Szentendréig, onnan pedig busszal Leányfalura, a Pócsmegyeri révig, ahol a túránk kezdődött. Cél a Vöröskő volt, amelynek eléréséhez a piros sávot követtük. A településen belül, a Gyulai Pál utcán vezetett a jelzés, majd a Szénégető-patak mentén eljutottunk a Meteor-forráshoz. Ott hosszabb pihenőt tartottunk, frissítettük magunkat, ettünk-ittunk, és felkészültünk az út további részére. Kezdettől fogva erős hegymenetben haladtunk, amely egészen az 521 méter magas Vöröskő szikláig tartott. Ott lepihentünk, tűzrakással, szalonnasütéssel tettük hangulatosabbá az ebédünket. Közben megtekintettük az emlékművet is.
A csúcsról nagyon szép kilátást kaptunk a Szentendrei szigetre, és a környező településekre.

Túránk második szakaszának, azaz a visszaútnak megkezdésekor a sárga sávon indultunk el, és e jelzést az Álló-rétig követtük, ott a piros keresztre tértünk rá, majd pedig, a már reggel megismert piros sávon jutottunk vissza Leányfalura, ahol túránk befejeződött.

A visszaút teljes egészében lefelé vezetett, ennek megfelelően egy kicsit könnyebb volt, mint az oda(fel)felé vezető út. Ezen az útszakaszon két alkalommal tartottunk pihenőt. Az Álló-réten egy kicsit hosszabbat, itt ismételten feltöltődtünk, és még napozásra is volt lehetőség. Másodszor, a Csaba-kútnál álltunk meg, ahol néhányan a forrás vizével frissítették magukat.

A túra során örömmel tapasztaltuk, hogy a Meteor-forrásnál az erdei asztalok, padok felújításra kerültek, mindent újra cseréltek, kulturált körülményeket teremtve ezzel a pihenni vágyó túrázóknak, kirándulóknak. A Vöröskőnél található, fából készült esőház viszont nagyon rossz (szakadt) állapotban van.

Budapest, 2007. március 31.