2007. április 7.

Törökmező - 2007. április 07.

2007. április 07-én a Börzsöny-hegységbe, Törökmező környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt.

A túra teljesített útvonala: Kóspallagi tározó - Békás-rét - Törökmezői turistaház - Malom-völgy - Zebegény
Túravezető: Nagy Imre

A Nyugati pályaudvarról vonattal jutottunk el Kismarosig, onnan pedig busszal a Kóspallagi tározóig (6-os kilométerkő), ahol a túránk kezdődött. (A túracsapat másik része a Törökmezői bekötőútnál szállt le a buszról, ők kb. 2 kilométerrel rövidebb távot teljesítettek.)
Mi a piros sávon indultunk el a Törökmezői turistaház irányába, ahol a csoport másik része, a rövidebb utat választók már vártak bennünket. Ott hosszabb pihenőt tartottunk, ettünk-ittunk, frissítettük magunkat. A szakosztályvezetés részéről kiosztásra kerültek az elkövetkező időszak rendezvényeinek írásos anyagai, továbbá mindenki kapott egy, a túracsapat új nevét tartalmazó jelvényt is.
Tekintettel arra, hogy húsvét előtt egy nappal voltunk, a locsolás sem maradhatott el, ezt a túra hölgy résztvevői csoki tojásokkal köszönték meg.
Törökmezőről a zöld sávon indultunk tovább, amely jelzés a Malom-völgyön keresztül elvezetett bennünket Zebegénybe, túránk záró állomásáig. Onnan vonattal jöttünk vissza Budapestre.

A Törökmezői turistaház mellett lévő területen kulturált körülmények fogadják a pihenni vágyó természetjárót. Gondozott erdei padok, asztalok, kiépített tűzrakó-helyek vannak.

Budapest, 2007. április 07.