2007. április 28.

Biatorbágy - 2007. április 28.

2007. április 28-án a Budai-hegységbe, Biatorbágy környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt.

A túra teljesített útvonala: Viadukt – Kő-hegy – Szélkapu-völgy – Hárosi-erdő – Iharos-völgy - Viadukt

A Déli pályaudvaron volt a találkozó, onnan vonattal jutottunk el Biatorbágyra, gyalogtúránk kezdő helyszínére.
A vasútállomástól a Viaduktot vettük célba. Megnéztük a vasúttörténeti műemléket, amely egy kettős vasúti völgyhíd, azaz irányonként külön-külön hídon zajlott a forgalom. A hidakon 1977-től részlegesen, 1979-től pedig teljesen megszüntették a forgalmat. A későbbiekben a hidakat védetté nyilvánították. Jelenleg a két híd közül az egyik van megnyitva a látogatók számára, azon végig is mentünk, majd megkerestük a piros jelzést, amely a túránk útvonalán, egy rövid jelzetlen szakasz kivételével, végig kísért bennünket.
A túra során egy igen meredek emelkedőre (hegycsúcsra) is fel kellett kapaszkodnunk (a másik oldalon pedig lejönni). Ezt a részt csak száraz időben lehet teljesíteni, csúszós-sáros időben feltehetően többször megismerkedtünk volna a talaj milyenségével.
A tervezett túraútvonalat sikeresen teljesítettük, a Kő-hegy, Szélkapu-völgy, Hárosi-erdő, és Iharos-völgy érintésével visszatértünk a Viadukthoz, onnan pedig a vasútállomásra, majd vonattal Budapestre.
A csoport tagjai közül még senki sem járt ezen az útvonalon, így ez mindenki számára új élményt jelentett.

Két alkalommal tartottunk pihenőt, ahol ettünk-ittunk, és frissítettük magunkat. A Kő-hegy szikláiról pedig megcsodáltuk a szép kilátást.

Budapest, 2007. április 28.