2007. április 14.

Drégelyvár - 2007. április 14.

2007. április 14-én a Börzsöny-hegységbe, Drégely várához szervezett gyalogtúrán vettem részt.

A túra teljesített útvonala: Drégely (feltételes vasúti megálló) - Schaffer-kút - Drégelyvár - Kővágó-hegy - Tábor-tető - Drégelyvár-vasútállomás

A Nyugati pályaudvarról, Váci átszállással jutottunk el Drégelyig, amely a Vác-Balassagyarmat vasútvonalon egy feltételes megálló. Szólni kell a mozdonyvezetőnek, hogy ott szeretnénk leszállni, és akkor megáll a vonat.
A vasúti megállótól pár száz méterre található a Schaffer-kúti pihenő, ahol reggelivel, erőgyűjtéssel kezdtük a túrát. Erre szükség is volt, mert igen erős, hosszan tartó emelkedőn lehet feljutni Drégely-várához.

A piros jelzésen haladtunk, és amikor közvetlenül a vár aljához értünk, választhattunk, hogy tovább megyünk a piros sávon (ez kb. 750 méteres szerpentinszerű út), vagy a piros (L) jelzésen megyünk fel a romokig, amely kb. 280 méteres út. Csoportunk itt kettévált, négyen választottuk az utóbbit, amely nagyon meredek kaptató volt, egyenesen vezetett fel a várhoz. Ezt csak száraz időben szabad választani, vizes-csúszós út esetén itt nem lehet feljutni.

A vár területén, a megmaradt falakon részleges helyreállítási munkálatok folynak. Ugyan jelenleg is teljes terjedelmében látogathatóak, és bejárhatóak a romok, de ki van írva, és látható is, hogy építési terület. (Ottjártunkkor, egy szombati napon, nem volt munkavégzés.)

A vár 444 méter magas hegycsúcsra épült, ahonnan nagyon szép kilátás nyílik a környező hegyekre, erdőkre, és településekre.

A romoknál található pihenőhelyen kellőképpen felfrissültünk, étellel-itallal feltöltődtünk, és úgy vágtunk neki a túránk második, lefelé vezető szakaszának. Kezdetben a kék sávot követtük, majd a kék keresztre tértünk rá, melyhez a végén a zöld sáv is becsatlakozott. E jelzéseket követve, a Kővágó-hegy, és a Tábor-tető érintésével eljutottunk Drégelyvár vasúti megállóhoz, onnan pedig a reggel megismert módon (Váci átszállással) vissza Budapestre.

Budapest, 2007. április 14.