2007. december 15.

Csíki-hegyek - 2007. december 15.

2007. december 15-én a Budai-hegységbe, Csíki-hegyek környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt.

A túra teljesített útvonala: Csillebérc – Piktortégla-üregek – Farkas-hegy – Vitorlázó emlékmű – Budaörs szélső házak – Piktortégla-üregek – Frankhegyi turistaház – Gazdagrét
Túravezető: Nagy Imre

Moszkva téren volt a találkozó, ahol rajtunk kívül – különböző célállomással – több túracsapat is gyülekezett. Onnan indultunk a 90-es busszal Csillebércre, a gyalogtúra kezdő helyszínére. A sárga körúton indultunk el, amely jelzés kezdetben a piros kereszttel, majd a piros sávval együtt vezetett bennünket a Piktortégla-üregekig. Ott a sárga körút elkanyarodott, mi viszont tovább folytattuk utunkat a piros sávon, majd a piros keresztre tértünk rá. E jelzést követtük, a Vitorlázó-emlékmű érintésével, Budaörs széléig, ahol – rövid pihenő után – a csapat ketté vált. Egy része a 40-es busz megállóját vette célba, és azzal visszatértek Budapestre.
A csoport másik része (közte jómagam is) további túra mellett döntött. Célunk – a Frankhegyi turistaház érintésével – a 8-as busz végállomása volt, Gazdagréten. Pár száz métert visszamentünk a piros kereszten, majd a Puttony utcában (ez egy jelzés nélküli út a város szélén) haladva elértük a piros sávot, melyre balra rákanyarodtunk. E jelzés nagyrészt szűk ösvényen haladt felfelé a Piktortégla-üregekig, onnan a sárga körút jobb oldali ágát követtük a piros négyzetig, amely elvezetett bennünket a Frankhegyi turistaházig. Rövid pihenő után továbbindulva, a piros négyzet, és a piros körút együttesen mutatta az utat Gazdagrétig. A 8-as busszal pedig eljutottunk a Ferenciek terére.

A túra során három kisebb pihenőt tartottunk, mindegyik helyen ettünk-ittunk, és erőt gyűjtöttünk az út további folytatásához.

Budapest, 2007. december 15.