2007. december 1.

Pálvölgyi-barlang - 2007. december 01.

2007. december 01-jén a Budai-hegységbe, Pálvölgyi-barlang környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt.

A túra teljesített útvonala: Vaskapu-hegy – Árpád-kilátó – Fenyőgyöngye – Remete-hegy – Mátyás-hegy – Pálvölgyi-barlang – Erdőalja-út
Túravezető: Nagy Imre

Batthyány téren volt a találkozó, onnan a 11-es busszal jutottunk el a Vaskapu-hegy oldalába, ahol a túra kezdődött. A zöld sáv, és a zöld körút együttesen vezetett fel bennünket az Árpád-kilátóhoz, ahol a kelet felé induló kék sávot választottuk, melyet a Remete-hegyig követtünk. Ott a kék keresztre tértünk át, és a továbbiakban azon haladtunk a Mátyás-hegyen keresztül – a végén egy jelzetlen (erdő, és lakóházak között haladó) útszakasz közbeiktatásával – a Pálvölgyi-barlangig.
Ez évben, a XI. kerület Újbuda Önkormányzat Szabadidő és Sport Osztály ott rendezte meg a kerületben lakó gyerekek Mikulás napi ünnepségét.
Az ünnepi rendezvényben mi is részt vettünk, találkoztunk a Mikulással. A hangulatot szalonnasütéssel fokoztuk, a szomjunkat pedig teával, és forralt borral oltottuk, a kellékeket mindegyikhez az Önkormányzat biztosította. Amikor mindent megettünk-megittunk, a csapat nagyobb része megnézte a barlangot, majd elindult hazafelé, egy kisebb csoport pedig (8 fő, közte jómagam is) kiegészítő túrára indult. Visszamentünk a reggel már megismert kék kereszthez, valamint a kék sávhoz, majd az abból jobbra leágazó kék háromszögön, szép környezetben, a 137-es busz végállomásáig gyalogoltunk. A kora délutáni órákban ezzel a BKV járattal jutottunk vissza a városba.

A Pálvölgyi-barlang területén történt piknikezésen kívül jelentősebb pihenőt – időhiány miatt – nem tartottunk. A Mikulás ünnepség kezdetét még így is lekéstük.

A jelzések a túra teljes útvonalán jól láthatóak, és követhetőek voltak. A barlangot a „kék kereszt-kék barlang” jelzésen terveztük megközelíteni, azonban valahol elvétettük a kereszt folytatását, és, mivel visszamenni időhiány miatt nem akartunk, elindultunk „torony iránt” a barlanghoz, a „barlangjelzésű” útszakasz kimaradt. Az elkavarodás a mi hibánk volt.

Budapest, 2007. december 01.