2007. november 24.

Pilisborosjenő - 2007. november 24.

2007. november 24-én a Pilis-hegységbe, Pilisborosjenő környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt.

A túra teljesített útvonala: Pilisborosjenő (Téglagyár) - Horgásztó - Solymári-völgy - Jenői-torony - Solymári-fal - Diszlet-vár az Egri csillagok forgatásához - Kék-kerékpár út - Kevély-nyereg - Pilisborosjenő

A III. kerületi Szentlélek téren volt a találkozó, onnan a 18-as busszal jutottunk el Pilisborosjenő – Téglagyárig, ahol a gyalogtúra kezdődött.
A zöld sávon indultunk el, és hosszan haladtunk hétvégi telkek mellett, amíg a jelzésünk a horgásztónál jobbra elkanyarodott a Solymári-völgy irányába. Kisebb malőr folytán a völgy bal oldalára kerültünk, a jelzés viszont a jobb oldalán haladt. Csak némi kaland árán tudtunk átjutni a helyes oldalra, de megoldottuk a feladatot, és rátaláltunk arra a jelzés nélküli ösvényre, amely a zöld sávból jobbra nyílik, és az Egri csillagok című film forgatására épített díszlet-várhoz vezet. A várat megtekintettük, körbejártuk, majd indultunk tovább – egy rövid jelzetlen út közbeiktatásával – a kék jelzésű kerékpárút felé, amelyre balra rákanyarodtunk, és addig követtük, amíg a kék sávot el nem értük. E jelzés mutatta az utat a Kevély-nyeregig, onnan pedig a piros négyzet vezetett bennünket Pilisborosjenőre, ahol Volán buszra szálltunk, és a késő délutáni órákban vissza is érkeztünk Budapestre.

A túra alatt három helyen tartottunk pihenőt, ahol frissítettük magunkat, és erőt gyűjtöttünk a további út leküzdéséhez.

A jelzések általában jól láthatóak, és követhetőek voltak. Azonban előfordult, hogy elágazásnál a kéket keresni kellett. (Az, hogy a Solymári-völgynél a zöld sávot elvétettük, a mi hibánk volt.) Az utak állapota megfelelő volt, de néhány helyen, az előző napok esőzései, és az elolvadt hó miatt, dagonyában, sárban jártunk.
A várat eredetileg a film forgatásához építették díszletnek, de maradandónak bizonyult. Így viszont, tekintettel a nagy érdeklődésre, célszerű lenne, ha a turistajelzések útvonalába bekapcsolnák.

A díszlet-vár környéke borzalmas látvány volt, amerre néztünk, mindenhol szemetet láttunk, mintha nem lenne a területnek gazdája.

Budapest, 2007. november 24.