2007. november 10.

Lajos-forrás - 2007. november 10.

2007. november 10-én a Pilis-hegységbe, Lajos-forrás környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt.

A túra teljesített útvonala: Dömörkapu - Lajos-forrás - Janda Vilmos ház - Gyopár-forrás - Csikóváraljai turistaház

A Batthyány téren volt a találkozó. HÉV-vel mentünk Szentendréig, majd busszal tovább Dömörkapuig, ahol a gyalogtúra kezdődött.
A zöld háromszögön haladtunk, a Kőrösi Csoma Sándor emlékhely érintésével, Lajos-forrásig, onnan a sárga sávot követtük a Janda Vilmos házig, közben érintve az Erdész-emlékművet is. A zöld körön indultunk tovább a Gyopár-forrás irányába, onnan pedig a zöld négyzet vezetett el bennünket a Csikóváraljai turistaházig. Tekintettel a rossz időre (elkezdett esni az eső), a túrát itt közkívánatra befejeztük.
A túratervben még szereplő Csikóváraljai turistaház – Domini-forrás – Holdvilág-árok útvonal teljesítését későbbre halasztottuk.

A visszaúton Volán busszal jöttünk Pomázig, onnan pedig HÉV-vel Budapestre.

A túra alatt a Lajos-forrásnál tartottunk hosszabb pihenőt, ahol ettünk-ittunk, erőt gyűjtöttünk az út további teljesítéséhez.

A túra útvonalán a jelzések jól láthatóak, és követhetőek voltak. Azonban Lajos-forrástól a Janda Vilmos házig vezető úton egy jelzési ellentmondással találkoztunk. A térképen sárga kereszt jelölés szerepel, a valóságban viszont a sárga sáv van felfestve. A sárga sáv azon az útvonalon ellentmond a jelzésekre vonatkozó általános elveknek. Ott a négyzet jelölés lenne a megfelelő.

A túra közben, sajnos negatív tapasztalatokat is szereztünk. A Kőrösi Csoma Sándor emlék-kőről a dombormű leszedve. A Gyopár-forrás kövéről a tábla úgyszintén leszedve.

Budapest, 2007. november 10.