2008. október 25.

Csobánka - 2008. október 25.

2008. október 25-én a Pilis-hegységbe, Csobánka környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt.

A túra teljesített útvonala: Csobánka – Buzsák – Kovács (Dera) patak, Parkoló, Szurdok-bejárat – Szentkút – Pilisszentkereszt
Túravezető: Nagy Imre

Találkozás a Batthyány téren volt, onnan hévvel mentünk Pomázig, majd tovább Volán busszal Csobánkára, ahol a gyalogtúra kezdődött.
A zöld sávon indultunk el, majd, ahogy elértük a kéket, annak jobb oldali ágán folytattuk a túrát. E jelzés vezetett el bennünket a szurdok bejárata előtti parkolóig. Ott a csoport kettévált. Nagyobb része a szurdokon (kéken) haladva érte el Pilisszentkeresztet, egy kisebb csoport pedig (velem együtt 6 fő) nehezebb útvonalat választott, a sárga kereszten (erős hegymenetben) Szent-kút felé vettük az irányt, és onnan értük el a települést. A két csoport az Emma vendéglőben találkozott ismét.
Végül a reggel megismert módon, busszal és hévvel szerencsésen visszaérkeztünk Budapestre.

A túra alatt három helyen tartottunk pihenőt. Mindhárom alkalommal ettünk, ittunk, erősítettük magunkat a további túraszakaszok leküzdéséhez.

Az időjárás túrázásra kiválóan megfelelt. Ugyan egész nap felhős volt, de az esőt megúsztuk, és időnként még a nap is kisütött. Az útviszonyok mindenhol jók voltak.

A jelzések a túra teljes útvonalán jól láthatóak és követhetőek voltak.

A túra útvonalán csak néhány fővel találkoztunk, a parkolóban viszont nagy volt a forgalom. Ott sok kiránduló, túrázó megfordult.

Budapest, 2008. október 25.