2008. október 11.

Perbál - 2008. október 11.

2008. október 11-én a Budai-hegységbe, Nagykovácsi környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt.

A túra teljesített útvonala: Nagykovácsi – Perbál
Túravezető: Molnár Béla (én voltam)

Találkozás a Moszkva téri Metró kijáratnál volt, ahol rajtunk kívül – különböző célállomással – több turistacsoport is gyülekezett. Onnan az 56-os villamossal, majd a 63-as busszal jutottunk el Nagykovácsira, ahol a túra kezdődött. A sárga sávon indultunk el, és e jelzés vezetett bennünket a túra teljes útvonalán.

A túra első szakaszán, ahol jobbra le lehet térni a kék kereszten Nagyszénás felé, a már régóta ott lévő (kerítésen átvezető) létra mellé egy forgó ajtót is beépítettek. Ilyet máshol még nem láttam, de nagyon praktikus..

A jelzések a túra kezdeti szakaszán jól láthatóak, és követhetőek voltak. Azonban, ahogy távolodtunk Nagykovácsitól, úgy kezdtek kopottá, és hiányossá válni a felfestések. A vége felé pedig hiába jöttek az útkereszteződések, elágazások, jelzésnek nyoma sem volt. Végül azért – minden nehézség ellenére – csak elértük Perbált, és onnan Volán busszal szerencsésen visszaérkeztünk Budapestre.

A megtett távolság kb. 10-11 kilométer volt, jelentősebb szintkülönbség nélkül (kevés emelkedő, több lejtő). Az erősséget tekintve könnyű-közepes túra volt.

A túra alatt három pihenőt is tartottunk, ahonnan különböző élvezetekkel (étellel-itallal) feltöltődve indultunk a további útra.

Az időjárás kiváló volt. Egész nap szikrázó napsütésben volt részünk. Napozni is lehetett.

A túra kezdeti szakaszán egy kiránduló gyerekcsapat előzött meg bennünket, a továbbiakban viszont néhány terepkerékpáros kivételével, senkivel sem találkoztunk.

Budapest, 2008. október 11.