2008. október 4.

Felvidék - 2008. október 04.

2008. október 04-én felvidéki (Besztercebánya és Zólyom környéki) buszos kiránduláson vettem részt.

A kirándulás teljesített útvonala: Budapest – Sahy – Besztercebánya – Zólyom – Balassagyarmat – Budapest
A kirándulás vezetője: Nagy Imre

A Budai parkszínpad előtti parkolóban volt a találkozó, onnan indult külön járatunk a felvidéki kirándulásra.

Az út során egyszer (a határátlépés előtt) tartottunk pihenőt, így a tervezett időre, 10 órára Besztercebányán voltunk. Ott idegenvezető kalauzolásával ismerkedtünk meg a város nevezetességeivel. Ezt követően a Vörös Rák nevű vendéglőben töltöttünk el egy kis időt, majd búcsúztunk a várostól, és indultunk a programunk következő helyszínére, Zólyomra. Ott a várban lévő Szlovák Nemzeti Múzeumot néztük meg, majd indultunk Magyarország felé.

Útközben egy gyors (ellenőrzés nélküli) határátlépést követően, Balassagyarmaton megálltunk vacsorázni. Tekintettel arra, hogy a kiszemelt vendéglőbe (a megbeszéltekhez képest) korán érkeztünk, ott is beiktattunk egy rövid városnézést. Vacsora után folytattuk utunkat hazafelé, és a késő esti órákban szerencsésen visszaérkeztünk Budapestre.

Az időjárás nagyon rossz volt, a délelőtti órákban végig esett az eső. Besztercebányán esernyővel, esőkabátban jártuk a várost, és az eső mellett még hűvös is volt.

Budapest, 2008. október 04.