2011. március 19.

Pilisszentkereszt-Csobánka - 2011. március 19.

2011. március 19-én a Pilis-hegységbe, Csobánka környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt a Röck Vasas Természetjárókkal.

A túra teljesített útvonala: Pilisszentkereszt - Magas-hegy - Hosszú-hegy - Csobánka
Túravezető: Fórián Istvánné

Találkozás a Batthyány téren volt, onnan HÉV-vel mentünk Pomázig, majd tovább Volán járattal Pilisszentkeresztig, ahol a gyalogtúra kezdődött. Én Pomázon csatlakoztam a csoporthoz.
A kezdetben együtt futó piros/sárga sávon indultunk el, amely jelzéseket a Magas-hegyi elágazásáig követtünk. Itt a Pilis oldaláról lejövő zöld sávra tértünk rá, és e jelzés gyakorlatilag a kék sávig vezetett bennünket. Onnantól a kék sáv mutatta az utunkat Csobánkáig. A valós helyzet viszont az volt, hogy a zöldet csak itt-ott követtük. Többnyire - jelzéstől függetlenül - egy sóderos erdei úton haladtunk, időnként a zöld is ezt követte. Ugyanis akkora volt a sár, hogy jobbnak láttuk a földes utakat elkerülni. Csobánkáról Volán járattal, majd HÉV-vel jutottunk vissza Budapestre.
Meg kell jegyezni, hogy munkanap volt ma, ebből következett, hogy a közlekedés (a járatok sűrűsége) a hétvégén megszokottól eltért. Ezt különösen reggel tapasztaltuk meg, amikor Pomázról Dobogókőre csak 8:15-kor és 10:25-kor indult járat. Munkaszüneti napokon - ezen a viszonylaton - sűrűbben járnak a buszok.

A túra útvonalán kiépített pihenőhely nem volt, így az erdőben, csak úgy állva vettünk magunkhoz némi energiapótlást.

Az időjárás nagyon barátságtalan volt, nem kedvezett a természetjárásnak. Az előző napok során esett az eső, az utak sárosak voltak. A környező, magas hegyek csúcsait még ma reggel is felhő takarta. A mai napon ugyan jelentős eső nem volt, de a szitáló, nyirkos, hideg idő megtette hatását, összesen heten vállalkoztunk a túrára.

Pilisszentkeresztről (egy kezdeti, nem jelentős emelkedőtől eltekintve) gyakorlatilag végig lefelé, vagy síkban vezetett a választott útvonal. Véleményem szerint, a kedvezőtlen időjárást is figyelembe véve, könnyen teljesíthető, egyszerű túra volt.

A kb. 10 kilométeres útvonalon egy kutyasétáltatóval, és egy magányos túrázóval találkoztunk, egyébként nagyon csendes volt minden.

A túrán készült képek, a honlapról elérhető albumokban, képtárakban megtekinthetőek, és le is lehet tölteni azokat.

Budapest, 2011. március 19.