2011. március 12.

Apátkúti-völgy - 2011. március 12.

2011. március 12-én a Pilis-, Visegrádi-hegységbe, az Apátkúti-völgy környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt a Borostyánfa túracsapattal.

A túra teljesített útvonala: Pilisszentlászló - Szent László-völgy - Apátkúti-völgy - Telgárthy-rét - Ördögmalom-vízesés - Visegrád

Batthyány téren volt a találkozó, onnan HÉV-el (Békásmegyertől HÉV pótlóval) mentünk Szentendréig, majd tovább Volán járattal Pilisszentlászlóig, a túra kezdő helyszínére.
A túrát a piros sávon kezdtük, és e jelzés vezetett bennünket a túra teljes hosszában, egészen Visegrádig. Közben végig haladtunk a Szent László-, és az Apátkúti-völgyön, elhaladtunk az Alpár-, a Kaán-, és a Magda-források, valamint az Ördögmalom-vízesés mellett. Végül Visegrádról Volán busszal jöttünk vissza Szentendrére, illetve Budapestre.

Egy alkalommal, a Kaán-forrás mellett tartottunk jelentősebb pihenőt, ahol ettünk-ittunk, erőt gyűjtöttünk a további túraszakaszok leküzdéséhez. Többen a forrás friss, jég-hideg vízével hűsítették magukat.

A jelzések a túra teljes vonalán jól láthatóak és követhetőek voltak.

Az időjárás nagyon jó volt. Már reggel úgy indultunk, hogy hét ágra sütött a nap, melynek (különösen a déli órákra) ereje is lett. A túrán hegymenet nem is volt, mégis alaposan megizzadtunk, a télies ruházatunkon könnyíteni kellett.

A Szent László-völgyben még nagyon sáros utat találtunk, az Apátkúti-völgyben viszont már elfogadható útviszonyok vártak ránk. A túra, egy csodálatos szurdok-völgyben, nagyon szép tájon vezetett. Az Apátkúti-patak többször keresztezte utunkat, de mi minden alkalommal (többnyire vízen járva, mert híd nem volt) sikeresen átkeltünk rajta. Meglepetésünkre az Apátkúti-halastó vize le volt engedve, ilyen üresen még egyikünk sem látta a tározót.

Az általunk bejárt túraútvonal nagyon csendes volt, a Telgárthy-rét környékére viszont, a kellemes napsütés, már néhány piknikező családot is kicsalt.

A túrán készült képek a honlapról elérhető albumokban megtekinthetőek, és onnan le is lehet tölteni azokat.

Budapest, 2011. március 12.