2011. augusztus 14.

Gerecse - 2011. augusztus 14.

2011. augusztus 14-én - a Természetvédő Turisták Köre szervezésében - a Gerecse-hegységbe meghirdetett túrán vettem részt.

A Déli pályaudvaron volt a találkozó, onnan mentünk vonattal Tatabányáig, majd tovább busszal Héregre, ahol a gyalogtúra kezdődött.

A túra teljesített útvonala: Héreg - Király-kút - Kajmát-tető - Gerecse-tető - Tardos
Túravezető: Ungerleider János

Héregről a piros sávon indultunk el, majd a kék háromszögön haladtunk a Gerecse-tetőn keresztül, egészen Tardosig. Közben, amint Héreget elhagytuk, folyamatosan hegymenetben haladva, elértünk egy tisztásra, amelynek szélén egy bővizű forrást, a Király-kutat találjuk, mellette erdei padokkal-asztalokkal. Továbbhaladva, a tisztás másik szélén elhaladtunk egy esőház mellett, majd két kerítésen is sikeresen átmásztunk. Felmentünk a 633 méter magas Gerecse-tetőn épített kilátóra, amelyről - a párás idő ellenére is - pazar kilátás nyílt a Dunakanyarra. Végül Tardoson egy vendéglőben zártuk a túrát, és megkezdtük a hazafelé utat. Tardosról busszal Tatabányára, onnan pedig vonattal Budapestre.

Egész nap kánikulai meleg volt, de minden nehézséget kibírtunk. Edzett társaság jött össze a túrára.

Végig turistajelzéseken haladtunk, melyeken különösebb gond nélkül el lehetett igazodni.

Az útviszonyok a túra teljes útvonalán jók voltak. Sokat mentünk az erdőben is kiépített (de nagyon rossz állapotban lévő) köves, aszfaltozott úton. Feltehetően a Gerecsén lévő tévé-, és gsm torony, valamint a kilátó megközelítése miatt portalanították az utat.

A Király-kútnál találkoztunk egy kisebb kiránduló csoporttal, egyébként nagyon csendes volt az út. Feltehetően a nagy meleg tartotta otthon kirándulókat.

A megtett távolság alig volt több 10 kilométernél. Azonban a túra első szakaszán izzasztó hegymenetben (a tengerszint felett 220 méteren lévő Héregről a 633 méteres Nagy-Gerecsére) haladtunk, majd jött a leereszkedés Tardosra. A távolságot, és a nehézségeket is figyelembe véve, könnyen teljesíthető túra volt. A kilátó után, egy kb. 20 méteres meredeken lejtős szakaszon a csoport egy részének meggyűlt a baja a leereszkedéssel.

A túrán készült képek a honlapról elérhető albumokban megtekinthetőek, és onnan le is lehet tölteni azokat.

Budapest, 2011. augusztus 14.