2007. február 17.

Kevély-nyereg - 2007. február 17.

2007. február 17-én a Pilis-hegységbe, a Kevélyek környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt.

A túra teljesített útvonala: Pilisborosjenő - Kevély-nyereg - Stromfeld Aurél menedékház romjai - Pilisborosjenő

A Volán Árpád-hídi autóbusz állomásán volt a találkozó, onnan mentünk busszal Pilisborosjenőre, ahol kezdődött a gyalogtúra.

Az első szakaszon a sárga sávot követtük célunk elérése, a Kevély-nyereg felé. Útközben egy pihenő helyen megálltunk, frissítőt és erősítőt vettünk magunkhoz. Menet közben elhaladtunk a Nagy-kevélyi kőfülke (Szódás barlang) mellett, majd, ahogy az emelkedőnek vége lett, már fent is voltunk a volt Kevély-nyergi (Stromfeld Aurél) menedékház romjainál. Itt újabb pihenőt tartottunk, ettünk-ittunk. Feltöltődve indultunk tovább a piros négyzeten, amely jelzés visszavezetett bennünket Pilisborosjenőre, amely településről reggel indultunk, és egy nagy kör megtétele után oda érkeztünk vissza.

Túránk első szakaszán - a menedékház romokig - felfelé haladtunk, onnantól viszont többnyire völgymenet következett. Utunkat nehezítette, hogy a második szakasz nagyobb része egy vízmosásban vezetett, amely tele volt kisebb-nagyobb kövekkel, sziklákkal, és néhány helyen csúszott is.

Budapest, 2007. február 17.