2007. február 24.

Pilisszántó - 2007. február 24.

2007. február 24-én a Pilis-hegységbe, Pilisszántó környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt.

A túra teljesített útvonala: Pilisszántó - Szikla színház - Cigány-puszta - Taloki-erdő - Cseresznyés-erdő - Homok-hegy - Klotildliget
Túravezető: Nagy Imre

A Volán Árpád-hídi autóbusz állomásán volt a találkozó, onnan mentünk busszal Pilisszántóra, ahol kezdődött a gyalogtúra.
A sárga kereszten indultunk el, és alig kezdtük meg túránkat, mindjárt látnivalóval találkoztunk, egy elhagyott kőbánya helyén kialakított, szabadtéri „Szikla” színházat tekinthettünk meg, melyben időszakosan, elsősorban a nyári idényben tartanak előadásokat. Továbbindulva, hamarosan a sárga sávhoz csatlakoztunk, és - egy éles balkanyar után - azon haladtunk tovább, át a Cigány-pusztán, Taloki-erdőn, és a Cseresznyés-erdőn. Közben a piros sávot is elértük, és a továbbiakban, a sárga sávval együtt mutatták utunkat, egészen addig, amíg a piros keresztre (jobbra) le nem tértünk. Ez a jelzés, a Homok-hegyen keresztül bevezetett bennünket a Klotildligeti vasútállomásra, ahonnan a vonatunk indult vissza Budapestre.

A túra során, két helyen tartottunk pihenőt, ahol frissítőt és erősítőt vettünk magunkhoz (ettünk-ittunk), és kiosztásra került a következő túra írásos anyaga.
Túránk kezdeti szakaszán (Pilis-tető aljában, a mészkőbánya környékén) több „quad”-ossal is találkoztunk, akik az utat nagyon tönkretették. Részben ők okozták a mély keréknyomokat, amelyek, ha - mint túránk idején is - vízzel megtelnek, dagonyává változtatják az erdei (főleg az agyagos) utakat.

A túra útvonalán a terepviszonyok változatosak voltak. A „quad”-osok, és más nehéz járművek által kivájt, árokszerű keréknyomok, valamint a több hegy- és völgymenet egyaránt nehezítette az amúgy nem túl nagy (8-9 km.) túratávot.

Budapest, 2007. február 24.