2007. február 10.

Nagy-kopasz - 2007. február 10.

2007. február 10-én a Budai-hegységbe, Nagy-kopasz környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt.

A túra teljesített útvonala: Hidegvölgyi Erdészlak - Tarnai-pihenő - Nagy-kopasz (Csergezán kilátó) - Cseresznyés-erdő - Széltörés-erdő – Nagykovácsi
Túravezető: Nagy Imre

A Volán Széna téri autóbuszállomásán volt a találkozó, innen mentünk busszal a Hidegvölgyi (volt Erzsébet) Erdészlakig, ahol kezdődött a gyalogtúra, melynek első szakaszán a zöld háromszöget követtük. Egészen a Nagy-Kopaszon található Csergezán kilátóig felfelé vezetett utunk, végig enyhe emelkedőn haladtunk, közben a Tarnai-pihenőnél megálltunk, és gyönyörködtünk a csodás panorámában. A februári tavasz jól megizzasztott bennünket, sorra vettük le magunkról a melegebb, téli ruhákat. Felérve a kilátóhoz, letáboroztunk, ettünk-ittunk, pihentünk egy kicsit. Kiosztásra kerültek az elkövetkező időszak túráinak, rendezvényeinek írásos anyagai, és megbeszéltük a kapcsolatos teendőket.

A másfél éve átadott, és ennek megfelelően még újszerű állapotban lévő, 18 méter magas kilátóra is feljutottunk, és az volt az érzésünk, hogy amit onnan nem látni, az talán nincs is. A majdnem tiszta időnek köszönhetően a távoli hegyekben is gyönyörködhettünk. A környéken – feltehetően a tavaszias időnek is köszönhetően - igen nagy volt a forgalom, sok természetjáró (kiránduló) kereste fel a Budai-hegység e látványosságát. A kilátó a környék festőművészéről, Csergezán Pálról kapta nevét. A kilátó szerkezete vörös fenyőből készült, lécborítású, mely ugyan kissé zavarja a kilátást, de ezt ellensúlyozza az, hogy - egyes vélemények szerint - megakadályozza a tériszonyt.
Ezt követően - a nem kevés erősítővel-frissítővel feltöltődve - megkezdtük túránk második, az elsőnél lényegesen könnyebb szakaszát. Nagykovácsi felé vettük az irányt, továbbra is a zöld háromszög mentén. Tekintettel arra, hogy az eddigi úton (az indulástól a kilátóig) csak felfelé haladtunk, most már völgymenet következett. A Cseresznyés-erdőn, Széltörés-erdőn keresztül elértük a zöld sávot, amely bevezetett bennünket Nagykovácsiba. Ott a Csillagszem vendéglőben még eltöltöttünk egy kis időt, ezt-azt fogyasztottunk, majd a 63-as busszal visszaindultunk Budapestre.

Budapest, 2007. február 10.