2007. szeptember 15.

Spartacus ösvény túra - 2007. szeptember 15.

2007. szeptember 15-én a Pilis-, Visegrádi-hegységbe, a Spartacus ösvény környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt.

A túra teljesített útvonala: Pilisszentlászló - Spartacus-ösvény - Apátkúti-erdészház - Visegrád (Nagymarosi rév)

Batthyány téren volt a találkozó, onnan HÉV-vel mentünk Szentendrére, majd tovább Volán busszal Pilisszentlászlóra, ahol a túra kezdődött.

A zöld jelzésen indultunk el, amelyről (a terv szerint) a falu elhagyása után rá kellett volna térnünk egy jelzetlen útra, a Spartacus-ösvényre. Mi ezt a különlegesen szép útvonalat csak nagyon kalandos körülmények között találtuk meg, de végül minden jóra fordult, és gyönyörködhettünk a csodálatos tájban, melyen az út vezetett.
A zöld jelzésről való letérés, és a Spartacus-ösvény megtalálása közötti útszakasz nehézségeit (mert ilyenek voltak) mindenki jól viselte.
Az Apátkúti-erdészháznál értük el újra a jelzett utat, a pirosat, amely a Visegrádi kompig vezetett bennünket. Onnan busszal jöttünk vissza Budapestre, ahova a kora esti órákban, kissé fáradtan, de szerencsésen meg is érkeztünk.

Túra közben két helyen tartottunk hosszabb pihenőt, az elsőt még a zöld jelzés mellett egy tisztáson, a másodikat pedig a Jenő kunyhónál. Mindegyik pihenőt a további útvonalhoz szükséges erőgyűjtésre használtuk fel.

Budapest, 2007. szeptember 15.