2007. szeptember 29.

Vaskapu-völgy - 2007. szeptember 29.

2007. szeptember 29-én a Pilis-hegységbe, Vaskapu-völgy környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt.

A túra teljesített útvonala: Pilisszentkereszt - Mária-pad - Vaskapu-völgy - Simon halála - Pilis oldalában - Magas-hegy - Pilisszentkereszt

Batthyány téren volt a találkozó, onnan HÉV-vel mentünk Pomázig, majd busszal tovább Pilisszentkeresztre, ahol a gyalogtúra kezdődött.

A zöld sávon indultunk el, majd találkoztunk a sárga kereszttel, és e két jelzés együtt vezetett bennünket Mária-padig. Ott a piros keresztre tértünk át, amelyet követve, a Vaskapu-völgyön keresztül eljutottunk a Simon haláláig, és ismét találkoztunk a zöld sávval, amely a Plis-tető oldalában haladt velünk. A túra első része húzós volt, többnyire felfelé haladtunk, majd egyszer csak megkezdődött a lefelé vezető útszakasz, amelyen a közel 700 méter magasból lejutottunk 400 méter alá, a Magas-hegy oldalába. Ott a mi zöld sávunk találkozott a sárga kereszttel, és a piros sávval. Mi ez utóbbi jelzést választottuk, és Pilisszentkeresztig követtük. Ott a Felső kocsmában pihentünk le, és múlattuk el a busz indulásáig hátralévő időt. A busszal Pomázig mentünk, onnan pedig HÉV-vel Budapestre.

A túra alatt két helyen tartottunk pihenőt. Az egyiket Mária-padnál, ahol reggeliztünk, és erőt gyűjtöttünk az út további részéhez. A másikat pedig a Pilis oldalában, egy szép panorámájú tisztáson, ahonnan csodálatos kép tárult elénk a környező településekre, hegyekre. A tervezett hosszabb pihenő (szalonnasütés, piknikezés) időhiány miatt elmaradt.

Budapest, 2007. szeptember 29.