2007. október 20.

Árpád-kilátó - 2007. október 20.

2007. október 20-án a Budai-hegységbe, Árpád-kilátó környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt.

A túra teljesített útvonala: Fenyőgyöngye - Árpád-kilátó - Vaskapu-hegy - Vadaskert – Hűvösvölgy
Túravezető: Nagy Imre

A találkozó helyszínéről (III. kerület Kolosy térről) a 65-ös busszal jutottunk el a Fenyőgyöngyéig, túránk kiinduló állomásáig. Az Árpád-kilátóig, a kék jelzésen haladtunk. Ott rátértünk a zöld körre, és azt követtük, amíg el nem értük a piros kört. Utunk következő szakaszán e jelzés vezetett bennünket, közben megnéztünk egy fakülönlegességet is, a Libanoni cédrust. Ez egy védetté nyilvánított hatalmas fa, amely a II. kerületi Kondor úton található, a piros körnek ezen útról az erdőbe történő bekanyarodásától kb. 50 méterre. A telek, amelyen áll, egykor Fedák Sári villájának parkjához tartozott.
Majd folytattuk utunkat a Vadasparkon keresztül (közben a sárga sávra, balra rákanyarodva), egészen Hűvösvölgyig, ahol túránk befejeződött, és az 56-os villamossal megkezdtük hazafelé utunkat.

A túra közben két alkalommal tartottunk hosszabb pihenőt. Egyet az Árpád-kilátónál, egyet pedig a túra vége felé, egy kisebb tisztáson. Mindkét alkalommal erőt gyűjtöttünk, és energiát vettünk magunkhoz. Közben kiosztásra került a következő túra írásos anyaga is.

Budapest, 2007. október 20.