2007. október 27.

Gödöllő-Királyi Kastély - 2007. október 27.

2007. október 27-én a Gödöllői Királyi Kastély, és a Veresegyházi medvefarm meglátogatására szervezett kiránduláson vettem részt.

A kirándulás szervezője/vezetője: Sipos Gyula

Az Őrs vezér terén volt a találkozó, onnan HÉV-vel jutottunk el Gödöllőre, ahol kirándulásunk első állomásaként, a Királyi Kastélyt tekintettük meg.
A neves épület nagyobb részének helyreállítása már megtörtént, és múzeumként áll a látogatók rendelkezésére, egy kisebb, oldalsó szárny viszont még romos állapotban van. A kastélyhoz jelentős park is tartozik, amely szabadon bejárható. Idegenvezetőnk nem volt, így a múzeumi feliratokra, és a rendelkezésünkre álló prospektusokra, valamint történelmi ismereteinkre voltunk hagyatkozva a látottak megértésében. Megcsodáltuk a gyönyörű kastélyt, és ízelítőt kaptunk a korabeli főúri világ hangulatából. A múzeumnak két történelmi kort bemutató állandó kiállítása van, az egyik a kastélyt építtető főúri család, a Grassalkovichok-, a másik pedig a monarchia korába nyújt betekintést. A kastély Ferenc József és Erzsébet királyné (Sissi) kedvenc tartózkodási helye volt.
A kastély sok látogatót vonz, ott-jártunkkor is több magyar, és külföldi csoporttal találkoztunk.
A múzeumba hátizsákkal (vagy nagyobb táskával) nem engednek be. Fotózni tilos volt.

Gödöllőről busszal indultunk a tervezett program második állomására, a Veresegyháza külterületén lévő medveotthon meglátogatására. A vasútállomáson szálltunk le a buszról, ahol már várt bennünket két túratársunk (Lisai Margó, és Vajcs Margó) egy-egy személygépkocsival. A medveotthonhoz vezető, kb. 4 km-es úton ők fuvaroztak bennünket.
Hatalmas terület áll az állatok rendelkezésére, amelyen, szabadon élhetnek. A medvéken kívül nagyobb számban farkasok, és kisebb számban vaddisznók, és kecskék is találhatók. A farm területén lovaglási lehetőség is van. A terület, amelyen az állatok élnek, körbejárható, és a kerítésen keresztül ételt is lehet adni nekik.

Látogatásunk befejeztével, ahogy érkeztünk, ugyanúgy a két személygépkocsival indultunk vissza a Veresegyházi vasútállomásra, onnan pedig vonattal Budapestre.

Budapest, 2007. október 27.