2007. október 13.

Pozsony - 2007. október 13.

2007. október 13-án Pozsonyba, és környékére szervezett buszos kiránduláson vettem részt.

A kirándulás teljesített útvonala: Budapest - Pozsony - Modra - Pozsony – Budapest
A kirándulás vezetője: Nagy Imre

A Budai parkszínpad előtti parkolóban volt a találkozó, onnan indult külön járatunk a Pozsony környéki kirándulásra. Az út során egyszer tartottunk pihenőt, a határátlépés is gyorsan lezajlott, így elég korán Pozsonyba értünk. A város megismeréséhez idegenvezető volt a segítségünkre, aki kiváló szakértelemmel ismertette meg velünk a nagy múltú város történelmét (magyar vonatkozásait is). Megcsodálhattuk a nevezetességeket, és azt, hogy az utóbbi években milyen jelentős fejlődésen ment át a város.
A következő állomásunk Modra volt, ahol megtekintettük a majolika üzemet. Helyi szakember által (idegenvezetőnk tolmácsolásával) betekintést nyertünk az ónmázas termékek előállítási folyamatába.
A tervezett harmadik állomásunk, a Bazini borpince látogatás elmaradt. Helyette ismét Pozsonyba mentünk, és újabb városnézéssel töltöttük el az időt. Tekintettel arra, hogy az idegenvezető ekkor már nem volt velünk, azt a kb. másfél órát kötetlen programnak lehetett tekinteni.

Ezt követően indultunk hazafelé. Útközben Mosonmagyaróváron megvacsoráztunk, majd utunkat folytatva, késő este sikeresen, jó hangulatban visszaérkeztünk Budapestre.

Az időjárás kirándulásra alkalmas, az évszaknak megfelelő volt. Reggel ugyan még az eső is elkezdett esni, de már Pozsony napsütéssel fogadott bennünket. Az igaz, hogy hűvös, szeles maradt az idő napközben is, de ezen kívül nem lehetett panaszunk rá.

Budapest, 2007. október 13.