2008. január 19.

Hármashatár-hegy - 2008. január 19.

2008. január 19-én a Budai-hegységbe, Hármashatár-hegy környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt.

A túra teljesített útvonala: Fenyőgyöngye – Hármashatár-hegy – Fenyőgyöngye

Találkozás a III. kerületi Kolosy téren volt. Onnan a 65-ös busszal jutottunk el a Fenyőgyöngyéig, túránk kiinduló állomásáig.

Az időjárás megtréfált bennünket. A jelzett turistautak jegesek, azaz járhatatlanok voltak, és az eső is esett.
A tervezett útvonal a Fenyőgyöngye – Hármashatár-hegy – Virágos-nyereg – Nelli-pihenő – Guckler-szikla – Nagy-Farkas-Torok – Fenyőgyöngye volt. Tekintettel a járhatatlan turistautakra, ezt a távot nem mertük vállalni. (Megjegyzem, hogy bakancsra rögzíthető – a jégen is stabil járást biztosító – csúszásgátló csak nálam volt.)
Azonban a nehézségek ellenére sem maradtunk túra nélkül. A Fenyőgyöngyétől – szerencsére – letisztított aszfaltúton is fel lehet jutni a Hármashatár-hegyre. Nem a legideálisabb túraútvonal, de kényszerhelyzetünkben ezt a megoldást választottuk. Sikeresen felértünk a Pilótacentrum környékére, ahol pihenőt tartottunk (találtunk fedett helyet), ettünk-ittunk, és ugyanazon az útvonalon visszamentünk a Fenyőgyöngyéig. Onnan pedig a 65-ös busszal a Kolosy térre.

Az időjárási- és útviszonyok túrázásra alkalmatlanok voltak. Az eső esett, a turistautak pedig balesetveszélyesek voltak. Hiába volt 8-10 C fok meleg, a letaposott, megfagyott hó nagyon nehezen, lassan olvadt.

Ez a túra a január 12-éről, rossz időjárási viszonyok miatt elhalasztott túra pótlása volt. Utólag kiderült, hogy az előző héten jobban járhatóak voltak az utak, mint ma.

A rossz időjárásra fittyet hányva, az aszfaltúton több sportolóval találkoztunk, feltehetően a napi edzésüket tartották azon a környéken.

Budapest, 2008. január 19.