2008. január 26.

Erdőalja-út - 2008. január 26.

2008. január 26-án a Budai-hegységbe, Virágos-nyereg környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt.

A túra teljesített útvonala: Erdőalja út – Virágos-nyereg – Csúcs-hegy – Kötők padja –
Alsó-Patak-hegy – Solymár
Túravezető: Nagy Imre

Találkozás a III. kerületi Szentlélek téren volt. Onnan a 137-es busszal mentünk az Erdőalja úti végállomásig, túránk kezdő helyszínére.
A Virágos-nyeregig tartó első túraszakaszon a kék keresztet követtük. Ott balra, a zöld sávra tértünk át, amely a Csúcs-hegyen keresztül a sárga sávig vezetett bennünket. Ez utóbbi jelzésre balra rákanyarodva folytattuk utunkat – érintve a Kötők padját, áthaladva a Szarvas-hegyen – a zöld keresztig, amelyet a zöld sávig követtünk. Túránk befejező szakaszán e jelzés baloldali ágán haladtunk, az Alsó-Patak-hegyen át egészen Solymárig. Közben megnéztük, körbejártuk a szépen felújított Solymári Szarka-várat, sőt fel is mentünk rá.
A túra zárására a Lissy vendéglőben került sor, a 64-es busszal pedig visszajutottunk Budapestre.
Megjegyzem, hogy a Kötők padjánál az erdei asztal, és pad hiányzik, pedig valamikor megvolt.

Két alkalommal ¬– a Virágos-nyergi büfénél, és az Őz-völgy környékén – tartottunk jelentősebb pihenőt. Mindkét helyen ettünk-ittunk, és erőt gyűjtöttünk a további túraszakaszok leküzdéséhez.

A jelzések a túra teljes útvonalán jól láthatóak és követhetőek voltak.

Az időjárás nagyon kedvező volt, a kellemesen hideg, plusz 1-2 fokos hőmérséklet mellett végig napsütésben túrázhattunk. Az útviszonyokkal is elégedettek lehettünk, többnyire felszáradt (vagy ehhez közeli állapotban lévő) utakon jártunk. Csak a vége felé, a várhoz közeledve találkoztunk sáros, dagonyás, nehezen járható útszakasszal.

Meglepett, hogy a jó idő ellenére kevés kirándulóval, túrázóval találkoztunk. Ez feltehetően annak tudható be, hogy a januárt sokan nem a kirándulás, túrázás havának tekintik.

Budapest, 2008. január 26.