2008. január 12.

Virágos-nyereg - 2008. január 12.

2008. január 12-én a közeli Budai-hegységbe, Virágos-nyereg környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt.

A túra teljesített útvonala: Fenyőgyöngye – Hármashatár-hegy – Virágos-nyereg – Guckler
Károly út – Nelli-pihenő – Guckler-szikla – Nagy-Farkas-torok – Fenyőgyöngye

Találkozás a III. kerületi Kolosy téren volt. Onnan a 65-ös busszal jutottunk el a Fenyőgyöngyéig, túránk kiinduló állomásáig.
A túra első szakaszán a kék sávot követtük a Hármashatár-hegyen, Vihar-hegyen keresztül a Virágos-nyeregig, ott jobbra rátértünk a zöld sávra, azaz visszafordultunk a kék sávval nagyjából párhuzamosan haladó útra. E jelzés, amely a térképeken Guckler Károly útként van feltüntetve, elvezetett bennünket a Nelli-pihenő, és Guckler-szikla érintésével a Nagy-Farkas-torokig. Onnan a zöld kereszt jobb oldali ágán haladtunk tovább a Tábor-hegyen keresztül a kék sávig, amelyet reggel már megismertünk. E jelzés baloldali ágán visszajutottunk a Fenyőgyöngyéhez, a 65-ös busszal pedig a Kolosy térre.

Két alkalommal ¬– a Hármashatár-hegyen, és a Virágos-nyergi büfénél – tartottunk jelentősebb pihenőt. Mindkét helyen ettünk-ittunk, és erőt gyűjtöttünk a további túraszakaszok leküzdéséhez.

A jelzések a túra teljes útvonalán jól láthatóak és követhetőek voltak.

Ezt a túrát a szervező Sipos Gyula – többségi javaslatra – kedvezőtlen időjárási, és útviszonyokra való hivatkozással, egy héttel, azaz január 19-ére halasztotta. Erről 10-én (csütörtökön) értesítette a túracsapat tagjait. Azonban 11-én (pénteken) néhány bátrabb tagnak szólt, hogy mégis csak menjünk ki a szabadba, és nézzük meg, mennyire járhatóak az utak. Ez nagyon jó ötletnek bizonyult, ugyanis végig mentünk a tervezett útvonalon, és azt különösebb nehézség nélkül tettük meg. A Virágos-nyeregig vezető útszakaszon voltak csúszós részek, de könnyen túljutottunk rajta. A visszafelé úton pedig már-már könnyed sétának tűnt a gyaloglás.
Az indulásnál feltettem a bakancsomra a csúszásgátlót, de kb. 500 méter után levettem, mert nem volt rá szükség.
A hegyek északi, és keleti oldalain, még jelentős havat találtunk, valamint a fák ágain is megmaradt a hó és zúzmara. Itt az olvadást (ellentétben a déli, és nyugati oldallal) alig lehetett észrevenni.

Az időjárás kiváló volt, szinte az egész túra alatt gyönyörű napsütésben volt részünk, csak a vége felé kezdődött egy kis felhősödés.

A túra útvonalán igen nagy forgalom volt. A Fenyőgyöngye környékén több sportolóval, a Guckler Károly úton pedig sok túrázóval (köztük családokkal is) találkoztunk.

Budapest, 2008. január 12.