2008. február 2.

Lajos-forrás - 2008. február 02.

2008. február 02-án a Pilis-, Visegrádi-hegységbe, Lajos-forrás környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt.

A túra teljesített útvonala: Dömörkapu – Lajos-forrás – Kő-hegyi Menedékház – Kéki bánya – Szentendre HÉV végállomás

Batthyány téren volt a találkozó, onnan HÉV-el mentünk Szentendréig, majd tovább Volán busszal Dömörkapuig, a túra kezdő helyszínére.
A túra első szakaszán a zöld-, és a kék kereszten, majd egy rövid jelzetlen útszakaszt követően a zöld háromszögön haladtunk Lajos-forrásig. Onnan a sárga sávot követtük – a Kő-hegyi turistaház érintésével – a sárga keresztig. Ez utóbbi jelzés vezetett el bennünket a Kéki-bányai Volánbusz megállóhoz. A terv szerint a túra itt befejeződik, és busszal mentünk volna Szentendréig. Azonban mikor a megállóba kitűzött menetrendet áttanulmányoztuk, meglepődve tapasztaltuk, hogy busz csak 75 perc múlva jön. Ennyit viszont nem akartunk várni, fagyoskodni. A kollektíva úgy döntött, hogy gyalog megyünk el a Szentendrei HÉV végállomásig. Ez ugyan kb. 3 km-el megnövelte a túra útvonalát, de mindenki vállalta. Elindultunk, és kellemesen kifáradva, de sikeresen célba érkeztünk. Az a busz, amellyel „menetrendszerint” utazhattunk volna, a HÉV állomás előtt kb. 100 méterrel előzött meg bennünket.

Két alkalommal ¬– a Lajos-forrásnál, és a Kő-hegyi menedékháznál – tartottunk jelentősebb pihenőt. Mindkét helyen ettünk-ittunk, és erőt gyűjtöttünk a további túraszakaszok leküzdéséhez. A Kő-hegyi menedékháznál a vendéglő is nyitva volt.

A jelzések a túra első két szakaszán jól láthatóak és követhetőek voltak. A Kő-hegyi menedékháztól viszont a sárga sávot többször is keresni kellett. Néha csak rutinból választottunk irányt, csoda, hogy nem vétettük el.

Az időjárásra különösebb panaszunk nem lehetett. Ugyan egész nap felhős volt, de az esőt lényegében megúsztuk, csak a túra vége-felé (mikor a Szentendrei hétvégi telkek között jártunk) kezdett el szemetelni.

Az útviszonyok az évszaknak megfelelően alakultak. Találkoztunk száraz, jól járható útszakaszokkal, és jártunk sárban, dagonyában is. A magasabb részeken éjszaka fagyott, és a napközbeni olvadás hatására sár keletkezett. Néhol a jég, a 8-10 fokos hőmérséklet ellenére, még napközben is megmaradt.

A teljes útvonalat figyelembe véve, kirándulóval, túrázóval alig találkoztunk.

Budapest, 2008. február 02.