2008. február 23.

Magyarkút - 2008. február 23.

2008. február 23-án a Börzsöny-hegységbe szervezett túrán, és természetbarát találkozón vettem részt.

A túra teljesített útvonala: Nógrád – Téglás kút – Nagy rét – Bika-rét – Magyarkút – Magyarkút-Verőce
Túravezető: Nagy Imre

Nyugati pályaudvaron volt a találkozó, onnan vonattal mentünk (váci átszállással) Nógrádig, ahol a gyalogtúra kezdődött. Mindkét vonaton nagy volt zsúfoltság, a Vác utáni szerelvény elsősorban turistákkal volt tele.
A kék sáv baloldali ágán indultunk el, majd a kék kereszten folytattuk, végül ismét a kék sávra tértünk rá. E jelzés jobboldali ága vezetett el bennünket Magyarkútra, a túra első részének záró helyszínére. Ott (a Fogadó vendéglőben) került sor a Budapest XI. kerületi Természetbarátok téli találkozójára. Közös ebéden vettünk részt, közben a vezetőség – rövid ünnepség keretében – dicséretben részesítette a turistajelzések festésében kiemelkedő munkát végzőket.
A könnyű ebéd (vadpörkölt) elfogyasztása után a túracsapatok nagyobb része (köztük mi is) különböző távú kiegészítő túrákat szervezett. Ennek során a piros sávon elgyalogoltunk a következő vasútállomásra, Magyarkút-Verőcére, hogy ott szálljunk fel a vonatra, amellyel a reggel megismert módon, váci átszállással visszajutottunk Budapestre.

A Magyarkúti hosszú pihenőn kívül, a délelőtti túra során két alkalommal álltunk meg egy kis frissítésre.

A jelzések közül a kék sáv végig jól látható, és követhető volt. A kék kereszt viszont több helyen kopott volt, néhol csak elmosódott foltokat láttunk.

Az időjárás túrázásra kiválóan megfelelt. Egész nap 10 fok körüli hőmérséklet volt, így az emelkedőkön hamar megizzadtunk, a meleg felsőruházatot sorra szedtük le magunkról.

Az útviszonyok megtréfáltak bennünket. Hiába volt már több napja (több hete) jó idő, a Börzsöny agyagos talaja még mindig nedves volt. Időnként kilónyi sár került a bakancsunkra. Néhány helyen az erdészeti munkagépek által kivágott, mély keréknyomokkal is meg kellett küzdeni.

Budapest, 2008. február 23.