2008. február 16.

Dobogókő - 2008. február 16.

2008. február 16-án a Pilis-hegységbe, Dobogókő környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt.

A túra teljesített útvonala: Dobogókő – Kerek-bükk – Királykút – Király-völgy – Sikárosi-erdészház – Pilisszentlászló

Batthyány téren volt a találkozó, onnan HÉV-el mentünk Pomázig, majd tovább Volán busszal Dobogókőre, a túra kezdő helyszínére.
A kék sávon kezdtük túránkat, és egy rövid szakasz kivételével (a Sikárosi medencét balról, a kék kereszten kerültük meg) végig e jelzés vezetett bennünket. Közben érintettük a Kerek-bükköt, Királykutat, végig haladtunk a Király-völgyön, elhaladtunk a Sikárosi-erdészház mellett, ahol megnéztük a Lenkó-emlékművet is. Végül az Öregnyílás-völgyön át közelítettük meg Pilisszentlászlót. A túra zárására a Gesztenyés vendéglőben került sor, ahol megmelegedtünk, fogyasztottunk ezt-azt, majd volán busszal jutottunk el Szentendrére, onnan pedig HÉV-vel Budapestre.

Két alkalommal ¬– Királykútnál, és az Ifjúsági tábornál – tartottunk pihenőt (nem hosszút, mert hideg volt, és a szél is nagyon fújt). Mindkét helyen ettünk-ittunk, és erőt gyűjtöttünk a további túraszakaszok leküzdéséhez.

A jelzések a túra teljes útvonalán jól láthatóak és követhetőek voltak.

Az időjárás nagyon barátságtalan volt. Egész nap fagypont alatt maradt a hőmérséklet, és erős szél fújt, ami a hidegérzetet csak fokozta. Mikor Dobogókőre megérkeztünk, hóvihar fogadott bennünket. Jól esett a meleg ruházat, kesztyű nélkül még a kezem is fázott. A kesztyű viszont a fotózásban akadályozott.

Az útviszonyok az évszakhoz képest jók voltak. Az erdei munkagépek ugyan mélyen felvágták az utakat, de, mivel egész nap fagyott, kemény, göröngyös utakon jártunk. Az ösvények talaja viszont végig nagyon jó volt. Az erdei, hegyi patakok mind befagytak.

A kedvezőtlen idő ellenére több kirándulóval, és túrázóval találkoztunk.

Budapest, 2008. február 16.