2008. május 10.

Budakeszi Vadaspark - 2008. május 10.

2008. május 10-én a Budai-hegységbe, a Budakeszi Vadaspark környékére szervezett túrán, és a XI. kerületi természetjáró szakosztályok találkozóján vettem részt.

A túra teljesített útvonala: Szépjuhászné – Korányi-Szanatórium – Csacsi-rét – Szilfa-tisztás – Budakeszi Vadaspark – Szanatórium utca – Szépjuhászné – Kaán Károly-kilátó – Kis- Hárshegyi-kilátó – Hűvösvölgy
Túravezető: Németh Károly

Reggeli találkozónk helyszínétől (Moszkva térről) a 22-es busszal jutottunk el a Szépjuhásznéig, ahol a gyalogtúránk kezdődött. A sárga sáv nyugati ágán, a Korányi Szanatórium irányába indultunk el, onnan pedig a sárga keresztet követve értük el a Budakeszi Vadasparkot.
A Budapest XI. kerületi Újbuda Természetbarát Szakbizottság szervezésében ott került megrendezésre a kerületben működő természetjáró szakosztályok tavaszi találkozója. A szervezők zsíros kenyérrel láttak vendégül bennünket, majd rövid ünnepség keretében plakettet, és egyéb elismerést adományoztak szakosztályonként néhány fő részére. A Röck Vasas Természetjáró Baráti Kör tagjai közül Bene Károlyné, és Vattai József volt a kitüntetett.

Az ünnepséget (és szalonnasütést, evés-ivást) követően megkezdtük a program második szakaszát. Egy jelzetlen úton kimentünk a Budakeszi útra, ahol megkerestük a piros keresztet, amelyet a Szépjuhásznéig követtünk. Ott a sárga sáv keleti ágát választottuk, és e jelzés a Hűvösvölgyig vezetett bennünket. Közben elhaladtunk a Kaán Károly-kilátó, és a Bátori-barlang mellett, egy rövid kitérővel pedig a Kis-Hárshegyi-kilátót is megnéztük.
Az 56-os villamossal tértünk vissza a városba.

A jelzések a túra teljes útvonalán jól láthatóak, és követhetőek voltak.

A túra során (a Vadasparkon kívül) többször tartottunk rövid pihenőt, ahol frissítettük, erősítettük magunkat. A Kaán Károly-, és a Kis-Hárshegyi-kilátóra fel is mentünk, és gyönyörködtünk a szép kilátásban.

Az időjárás kiváló volt, egész nap kellemesen meleg, szép, napsütéses időnk volt. Az útviszonyok, hála a szép időnek, ideálisak voltak.

A szép idő sok embert kicsalogatott a szabadba. A Csacsi-rét, a Szilfa-tisztás, és a Vadaspark is tele volt piknikező családokkal, baráti társaságokkal. Az ünnepségen résztvevő túracsapatok alig találtak helyet maguknak.

Budapest, 2008. május 10.