2008. május 24.

Tatabánya-Turul - 2008. május 24.

2008. május 24-én a Gerecse-hegységbe, Tatabánya környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt.

A túra teljesített útvonala: Tatabánya (vasútállomás) – Szelim-barlang – Turul-emlékmű – Kis-rét – Öreg-Halyagos – Ferenc-ház – Vértesszőlős

Déli pályaudvaron volt a találkozó, onnan vonattal jutottunk el Tatabányára, a túra kezdő helyszínére. A piros sávon indultunk el, és első állomásunk a Szelim-barlang volt, majd a Turul következett, ahol megcsodáltuk az ősmagyar totemállat monumentális emlékművét. Túránkat folytatva, továbbra is a piros sávot követtük, majd a piros kereszt vezetett bennünket. E jelzésről a sárga sáv baloldali ágára tértünk rá, amelyet Vértesszőlős magasságáig követtünk, ahol (a Ferenc-ház után kb. 3-400 méterre) balra, egy jelzetlen útra tértünk rá, amelyen, kalandos körülmények között, szép tájakon eljutottunk a Vértesszőlősi vasútállomásra. Rövid Nexus vendéglői kitérő után, vonattal tértünk vissza Budapestre.

A túra során többször tartottunk pihenőt. Az elsőt mindjárt a Turulnál, majd útközben különböző tisztásokon. Minden alkalommal ettünk, ittunk, frissítettük magunkat.

A jelzések jól láthatóak és követhetőek voltak. A jelzetlen útszakaszon voltak gondjaink, nehezen tudtuk a térképen látottakat a valósággal összeegyeztetni.

Az időjárás csodálatos volt, egész nap kellemesen meleg, szép, napsütéses időt fogtunk ki. Az útviszonyok, hála a szép időnek, ideálisak voltak.

A Turul környéke tele volt kirándulóval, a parkolóban rengeteg autót láttunk, az erdei asztalok, és padok mind foglaltak voltak. Ezen túlmenően viszont, a túra útvonalán senkivel sem találkoztunk.

A táv első felében sok hegymenetet kellett leküzdeni, egyébként könnyen teljesíthető túra volt.

Budapest, 2008. május 24.