2008. május 3.

Apátkúti-völgy - 2008. május 03.

2008. május 03-án a Pilis-, Visegrádi-hegységbe, az Apátkúti-völgy környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt.

A túra teljesített útvonala: Hegytető – Szent László-völgy – Apátkúti-völgy – Visegrád

Batthyány téren volt a találkozó, onnan HÉV-el mentünk Szentendréig, majd tovább Volán busszal Hegytető megállóig, a túra kezdő helyszínére.
A túrát a zöld sávon kezdtük, és e jelzést Pilisszentlászlóig követtük. Onnantól a piros sáv bal oldali ága vezetett bennünket a túra teljes hosszában, egészen Visegrádig. Közben végig haladtunk a Szent László-, és az Apátkúti-völgyön, elhaladtunk az Alpár-, a Kaán-, és a Magda-források, valamint az Ördögmalom-vízesés mellett. Végül Visegrádról Volán busszal jöttünk vissza Budapestre.

Három alkalommal tartottunk jelentősebb pihenőt, az elsőt mindjárt induláskor, Hegytetőnél. A másodikat az Apátkúti-völgyben, az Alpár-, és a Kaán-forrás közötti szakaszon, a harmadikat pedig az Apátkúti-halastónál. Mindhárom helyen ettünk-ittunk, és erőt gyűjtöttünk a további túraszakaszok leküzdéséhez.

A jelzések a túra teljes vonalán jól láthatóak és követhetőek voltak.

Az időjárás majdnem jó volt. Már túra közben is elő kellett venni az esőkabátot, de ez még nem okozott zavart, mert az eső elmaradt. Viszont mikor beértünk Visegrádra, dörgött, villámlott, és rövid idő alatt nagy mennyiségű eső hullott le. Szerencsére még időben fedett helyre menekültünk.

Az útviszonyok jók voltak, az eső már a betonúton ért el bennünket. Az Apátkúti-patak többször keresztezte utunkat, de mi minden alkalommal sikeresen átkeltünk rajta.

A Telgárthy-rét környékén (még az eső előtt) sok piknikező családdal találkoztunk. Egy másik túracsapattal szinte az egész útvonalon együtt haladtunk.

Budapest, 2008. május 03.