2008. április 26.

Csókakő - 2008. április 26.

2008. április 26-án a Vértes-hegységbe, és Székesfehérvárra szervezett buszos kirándulással egybekötött gyalogtúrán vettem részt.

A kirándulás (túra) teljesített útvonala: Budapest – Csókakő – Csákberény – Gánt – Székesfehérvár – Budapest

A Budai parkszínpad előtti parkolóban volt a találkozó, onnan indult különjáratunk a tervezett túrára (kirándulásra). Egy 20 férőhelyes kisbusszal, valamint 2 személygépkocsival mentünk. Első állomásunk Csókakő volt, ahol megtekintettük a felújítás alatt álló várat (a tetejéről szép a kilátás), majd megkezdtük túránkat. A kék sáv északi ágán indultunk el, végig mentünk a Vár-völgyön, utána a Határ-nyiladék, majd a zöld sáv jobb oldali ágára kanyarodva a Szakáll-nyiladék következett. Ezt követően a zöld kereszt jobb oldali ágán folytattuk túránkat, amely jelzés Csákberényig vezetett bennünket. A járművek – az előzetes tervnek megfelelően – már ott voltak, gyorsan felszálltunk, és indultunk is tovább Gántra, ahol a bauxitbányászat múltjával ismerkedtünk meg. Végül, az egész napos program befejezéseként Székesfehérvárra mentünk, ahol megtekintettük a Bory-várat, majd visszatértünk Budapestre.

A nap folyamán, három helyen tartottunk pihenőt. Az elsőt, ahogy megérkeztünk Csókakőre, a vár szépen kiépített parkolójában. A másodikat túra közben, egy napsütéses, szép panorámájú tisztáson. A harmadikat pedig a Gánti Bányatörténeti Múzeum előtt.

A jelzések többségében jól láthatóak és követhetőek voltak. Egyedül a zöld keresztnél találtunk hiányosságot, nagyon ritkán voltak felfestve.

Az időjárási, és útviszonyok nagyon jók voltak. Gánton ugyan esett néhány csepp eső, de zavart nem okozott. A túra első részén, a Vár-völgyben kisebb emelkedő is volt, de többnyire könnyen teljesíthető útvonalon jártunk.

A Csókakői vár környékén, és a Bory-várban sok kirándulóval találkoztunk. A túraútvonalon, és a Gánti múzeumban viszont csak mi voltunk.

Budapest, 2008. április 26.