2008. április 5.

Kevély-nyereg - 2008. április 05.

2008. április 05-én a Pilis-hegységbe, Kevélyek környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt.

A túra teljesített útvonala: Budakalász – Ingókő – Zöld-barlang – Kevély-nyereg – Mackó-barlang – Csobánka
Túravezető: Kecskeméti László

Batthyány téren volt a találkozó, onnan HÉV-el mentünk Budakalász-Lenfonóig, a túra kezdő helyszínére.
Zöld sávon kezdtük a túrát, hosszan haladtunk a településen belül, amíg az erdőszélét elértük. Feltehetően elhaladtunk az Ingókő mellett is, de már annyira benőtte a növényzet, hogy nem vettük észre. A Zöld-barlangot viszont közelről is megnéztük, felkapaszkodtunk egészen a barlang nyílásáig. A túra e szakasza – a Kevély-nyergi turistaház-romokig – többnyire hegymenetben vezetett. Ott hosszú pihenőt tartottunk, amelynek végén a csapat ketté vált. Kisebb rész (8 fő) Pilisborosjenőt vette célba, és ott szálltak fel a Budapest felé menő buszra. A csoport nagyobbik része, velem együtt (14 fő) a túratervnek megfelelően, a sárga sávon a Mackó-barlang irányába indult el, majd Csobánka házaihoz közeledve, a piros keresztre tértünk rá. Ez utóbbi jelzés vezetett el bennünket a buszmegállóhoz, onnan Volán járattal Pomázig jutottunk el, és HÉV-vel tovább Budapestre.

Tekintettel arra, hogy a Kevély-nyeregig sok hegymenet volt, többször is megálltunk pihenni. Minden alkalommal erősítettük, frissítettük magunkat.

A jelzések a túra teljes vonalán jól láthatóak és követhetőek voltak.

Az időjárás egész nap kitűnő volt. A tűző napsütést csak a túra vége felé zavarta meg felhősödés, de az esőt megúsztuk. A hegymenetekben sorra szedtük le magunkról a melegebb ruházatot.

Az útviszonyok nagyon jók, szinte ideálisak voltak. Erre szükség is volt, mert csúszós utakon a hegymenetekben, de különösen a Mackó-barlang utáni völgymenetben nehezen boldogultunk volna.

A szép tavaszi időnek köszönhetően több kiránduló csoporttal találkoztunk. A Kevély-nyeregnél különösen nagy volt a forgalom.

Budapest, 2008. április 05.